Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Typy hodnocení

  1. Formální- hodnocení nadřízeným podle předem stanoveného plánu v pravidelném intervalu

  2. Neformální- průběžné hodnocení nadřízeným v průběhu výkonu práce. Má individuální charakter a je nepravidelného charakteru

Hodnocení pracovníků:

Problémy:

  1. z nastavení systému

  2. z přístupu hodnotitelů

  3. ze strany hodnocených

Problémy systému:

  1. Hodnocení nemá pro pracovníka finanční efekt

  2. Hodnocení má mnoho cílů

  3. Nedostatek ukazatelů- pokud nejdou stanovit, pak se zaměřit na úkoly a kompetence

  4. Chybně stanovené ukazatele

  5. Vágně definované úkoly

  6. Příliš mnoho kompetencí

Chyby ze strany hodnotitelů:

  1. Velký interval mezi jednotlivými termíny hodnocení- zapomínání

  2. Chyby v komunikaci- začíná se kritikou, nekonkrétnost, osobní pocity

  3. Nenaslouchání hodnocených

  4. Formalismus

  5. Příliš měkký přístup

  6. Příliš tvrdý přístup

  7. Nediferencovaný přístup při hodnocení podle povahy lidí

Nedostatek hodnocených:

  1. Obavy lidí při stálém ohrožení- pohovor je přehlídkou obranných technik

  2. Silná osobnost podřízeného vlastnosti pohovorem nelze měnit

Hlavní kroky při výběru zaměstnanců

  1. Nalezení pracovního místa- buď nového, obnoveného nebo opuštěného

  2. Určení odpovídajících charakteristik nového zaměstnance

  3. Volbou adekvátního způsobu získávání nového zaměstnance- komise

  4. Provedení výběrových postupů vhodných pro danou pracovní pozici

  5. Konečný výběr pracovníka z přihlášeného souboru zájemců o dané místo

  6. Zájemci o práci musí napsat životopis

Workholik- charakteristika

JOBBER

Jedná se o novou výkonnostní elitu.

Charakteristika:

  1. Práce je pro ně zajímavá, koníček

  2. Pracují přesčas

  3. Takhle rádi pracují lidé s vysokou kvalifikací

  4. Lidé, kteří na základě své intuice vydělávají více než většina ostatních lidí

Zásady personální práce

Neumíš- naučíme Tě

Nemůžeš- pomůžeme Ti

Nechceš- nepotřebujeme Tě

Pravidla pro udržení dobrých vztahů na pracovišti

  1. Plánovat a přidělovat práci účelně

  2. Informovat o rozhodnutích své podřízené, která se jich týkají

  3. Respektovat soukromí podřízených

  4. Budovat u nich důvěru

  5. Konsultovat s podřízenými věci, které se jich týkají

  6. Radit a povzbuzovat kolegy a podřízené

  7. Hájit jejich zájmy

  8. Být ohleduplný k osobním

Zásady zdokonalení vlastní práce

  1. Dělat jednu věc v pravý čas

  2. Poznej problém, který je nutno řešit

  3. Uč se naslouchat

  4. Uč se klást správné otázky

  5. Snaž se o svou vhodnou prezentaci

  6. Používej jednoduché vyjadřování

  7. Akceptuj nevyhnutelnost změn

  8. Vyskytne-li se chyba, přiznej ji

  9. Buď klidný při jednání

  10. Usmívej se- pozor na ironii nebo výsměch

TELEWORKING

Forma práce „na dálku“, bez nutnosti fyzického pobytu na pracovišti.

TELEWORKER

Je pracovník, který pracuje doma, v kanceláři klienta nebo ve speciálním centru, případně na cestách nejméně jeden den v měsíci.

HOMEWORKING

Témata, do kterých materiál patří