Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Typy hodnocení
Formální- hodnocení nadřízeným podle předem stanoveného plánu v pravidelném intervalu
Neformální- průběžné hodnocení nadřízeným v průběhu výkonu práce. Má individuální charakter a je nepravidelného charakteru
Hodnocení pracovníků:
Problémy:
z nastavení systému
z přístupu hodnotitelů
ze strany hodnocených
Problémy systému:
Hodnocení nemá pro pracovníka finanční efekt
Hodnocení má mnoho cílů
Nedostatek ukazatelů- pokud nejdou stanovit, pak se zaměřit na úkoly a kompetence
Chybně stanovené ukazatele
Vágně definované úkoly
Příliš mnoho kompetencí
Chyby ze strany hodnotitelů:
Velký interval mezi jednotlivými termíny hodnocení- zapomínání
Chyby v komunikaci- začíná se kritikou, nekonkrétnost, osobní pocity
Nenaslouchání hodnocených
Formalismus
Příliš měkký přístup
Příliš tvrdý přístup
Nediferencovaný přístup při hodnocení podle povahy lidí
Nedostatek hodnocených:
Obavy lidí při stálém ohrožení- pohovor je přehlídkou obranných technik
Silná osobnost podřízeného vlastnosti pohovorem nelze měnit
Hlavní kroky při výběru zaměstnanců
Nalezení pracovního místa- buď nového, obnoveného nebo opuštěného
Určení odpovídajících charakteristik nového zaměstnance
Volbou adekvátního způsobu získávání nového zaměstnance- komise
Provedení výběrových postupů vhodných pro danou pracovní pozici
Konečný výběr pracovníka z přihlášeného souboru zájemců o dané místo
Zájemci o práci musí napsat životopis
Workholik- charakteristika
JOBBER
Jedná se o novou výkonnostní elitu.
Charakteristika:
Práce je pro ně zajímavá, koníček
Pracují přesčas
Takhle rádi pracují lidé s vysokou kvalifikací
Lidé, kteří na základě své intuice vydělávají více než většina ostatních lidí
Zásady personální práce
Neumíš- naučíme Tě
Nemůžeš- pomůžeme Ti
Nechceš- nepotřebujeme Tě
Pravidla pro udržení dobrých vztahů na pracovišti
Plánovat a přidělovat práci účelně
Informovat o rozhodnutích své podřízené, která se jich týkají
Respektovat soukromí podřízených
Budovat u nich důvěru
Konsultovat s podřízenými věci, které se jich týkají
Radit a povzbuzovat kolegy a podřízené
Hájit jejich zájmy
Být ohleduplný k osobním
Zásady zdokonalení vlastní práce
Dělat jednu věc v pravý čas
Poznej problém, který je nutno řešit
Uč se naslouchat
Uč se klást správné otázky
Snaž se o svou vhodnou prezentaci
Používej jednoduché vyjadřování
Akceptuj nevyhnutelnost změn
Vyskytne-li se chyba, přiznej ji
Buď klidný při jednání
Usmívej se- pozor na ironii nebo výsměch
TELEWORKING
Forma práce „na dálku“, bez nutnosti fyzického pobytu na pracovišti.
TELEWORKER
Je pracovník, který pracuje doma, v kanceláři klienta nebo ve speciálním centru, případně na cestách nejméně jeden den v měsíci.
HOMEWORKING