Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Podmnožina teleworkingu.
úspora za dopravu, oblékání
náklady na připojení
nutná disciplína v práci
Podniková kultura
- Je to, co od sebe odlišuje jednotlivé podniky.
- Je dána souborem podnikových zvyklostí a tradic, hodnot i norem, projevující se v charakteristických formách chování zaměstnanců.
- Vytváří rámec, který do značné míry určuje, vede a motivuje chování pracovníků při práci.
- Vzniká vždy jako důsledek určitého stylu řízení.
Podnikovou kulturu lze dělit na:
Silná- je stabilní, pevná. Pro podnik je většinou velkou výhodou. Projevuje se tím, že většina zaměstnanců rozumí a věří podnikovým cílům. Je zdrojem podnikové pohody.
Slabá- projevuje se nejasností podnikových cílů a hodnot i častými změnami principů rozhodování. Napomáhá vytvářet ve firmě konflikty, zmatek a nízkou výkonnost. Předností však může být snažší změna, např. technologie.
Typy podnikové kultury:
Kultura moci- rodina, gangy, sekty
Kultura výkonu- hodnocení lidí podle výkonu, podle toho, jak umí pracovat
Kultura funkce-rolí- vyšší fce mají být obsazeny výkonnějšími a kvalifikovanějšími lidmi
Kultura osobnosti
Složky podnikové kultur
Je tvořena dvěma zásadními složkami:
formální
neformální
Formální složka se skládá z:
poslání podniku
podnikové politiky
procedur
pravidel
Neformální složka se skládá z:
symboly
artefakty
rituály
ceremoniály
příhody (báje, mýty)
Jednotlivé prvky podnikové kultury:
Poslání podniku
představuje zdůvodnění a objasnění existence organizace
zajišťuje spojení všech organizačních aktivit firmy ve směru jednoho cíle
Firemní politika
je soubor pravidel, které řídí rozhodování a chování pracovníků firmy
mají tendenci být v písemné formě
Symbolická jednání:
Rituály a ceremoniály
Statusové symboly
Lidská řeč-firemní slang, firemní báje a mýty, logo-jednoduché charakteristické označení firmy
Identita organizace
Souhrnné zosobnění organizace, které je demonstrované materiální i nemateriální složkou.
Skládá se:
Design organizace- logo, barvy, symboly
Kultura organizace
Chování organizace
Komunikace organizace
Produkt organizace
Logo podniku
Úspěšné logo podniku musí být:
Dobře rozlišitelné
Zapamatovatelné
Na pohled vizuálně příjemné
Vyjadřující přímý vztah k aktivitám organizace
Je důležitou součástí image organizace, což je celkový názor na organizaci.
ETIKA PODNIKATELE
Morálka je soubor nepsaných pravidel o vhodném chování. Morálka vychází z mravnosti (pravda – lež, spravedlnost – nespravedlnost). Etika je teorie mravnosti (teorie morálky).
Etiketa – nálepka, označení, zdvořilost
Etika se liší od práva. Předpisy právní jsou vynutitelné, poskytují možnost trestu, zásady etiky neumožňují potrestat někoho, kdo se chová neeticky.
Obecná etika vychází z křesťanských tradic. Základem evropské etiky je desatero přikázání. Náboženství je základ etiky.