Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Podmnožina teleworkingu.

  • úspora za dopravu, oblékání

  • náklady na připojení

  • nutná disciplína v práci

Podniková kultura

- Je to, co od sebe odlišuje jednotlivé podniky.

- Je dána souborem podnikových zvyklostí a tradic, hodnot i norem, projevující se v charakteristických formách chování zaměstnanců.

- Vytváří rámec, který do značné míry určuje, vede a motivuje chování pracovníků při práci.

- Vzniká vždy jako důsledek určitého stylu řízení.

Podnikovou kulturu lze dělit na:

Silná- je stabilní, pevná. Pro podnik je většinou velkou výhodou. Projevuje se tím, že většina zaměstnanců rozumí a věří podnikovým cílům. Je zdrojem podnikové pohody.

Slabá- projevuje se nejasností podnikových cílů a hodnot i častými změnami principů rozhodování. Napomáhá vytvářet ve firmě konflikty, zmatek a nízkou výkonnost. Předností však může být snažší změna, např. technologie.

Typy podnikové kultury:

  1. Kultura moci- rodina, gangy, sekty

  2. Kultura výkonu- hodnocení lidí podle výkonu, podle toho, jak umí pracovat

  3. Kultura funkce-rolí- vyšší fce mají být obsazeny výkonnějšími a kvalifikovanějšími lidmi

  4. Kultura osobnosti

Složky podnikové kultur

Je tvořena dvěma zásadními složkami:

  • formální

  • neformální

Formální složka se skládá z:

  • poslání podniku

  • podnikové politiky

  • procedur

  • pravidel

Neformální složka se skládá z:

  • symboly

  • artefakty

  • rituály

  • ceremoniály

  • příhody (báje, mýty)

Jednotlivé prvky podnikové kultury:

Poslání podniku

  • představuje zdůvodnění a objasnění existence organizace

  • zajišťuje spojení všech organizačních aktivit firmy ve směru jednoho cíle

Firemní politika

  • je soubor pravidel, které řídí rozhodování a chování pracovníků firmy

  • mají tendenci být v písemné formě

Symbolická jednání:

Rituály a ceremoniály

Statusové symboly

Lidská řeč-firemní slang, firemní báje a mýty, logo-jednoduché charakteristické označení firmy

Identita organizace

Souhrnné zosobnění organizace, které je demonstrované materiální i nemateriální složkou.

Skládá se:

  1. Design organizace- logo, barvy, symboly

  2. Kultura organizace

  3. Chování organizace

  4. Komunikace organizace

  5. Produkt organizace

Logo podniku

Úspěšné logo podniku musí být:

  1. Dobře rozlišitelné

  2. Zapamatovatelné

  3. Na pohled vizuálně příjemné

  4. Vyjadřující přímý vztah k aktivitám organizace

Je důležitou součástí image organizace, což je celkový názor na organizaci.

ETIKA PODNIKATELE

Morálka je soubor nepsaných pravidel o vhodném chování. Morálka vychází z mravnosti (pravda – lež, spravedlnost – nespravedlnost). Etika je teorie mravnosti (teorie morálky).

Etiketa – nálepka, označení, zdvořilost

Etika se liší od práva. Předpisy právní jsou vynutitelné, poskytují možnost trestu, zásady etiky neumožňují potrestat někoho, kdo se chová neeticky.

Obecná etika vychází z křesťanských tradic. Základem evropské etiky je desatero přikázání. Náboženství je základ etiky.

Témata, do kterých materiál patří