Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
HODNOTY PODNIKU- podnik by se měl chovat morálně, měl by vyplácet solidní mzdy-dobře oceňovat pracovníky, fáze analytická- různé rozbory, zejména jaké je okolí podniku- metoda SLEPTE- oblast sociální (vztahy mezi lidmi, náboženská problematika,lidské hodnoty), legislativní (oblast zákonů, jestli můžeme vyvézt zisk), ekonomická (zda HDP v dané zemi roste nebo klesá, jestli je tu společná měna či vlastní), politická, technologická, ekologická
SWOT ANALÝZA- silné stránky, slabé stránky, příležitosti, hrozby- vzájemné srovnávání
VÝBĚR STRATEGIE-
útočná agresivní strategie
pasivní obranná strategie
stabilizující strategie- udržení pozice
kombinovaná strategie
vybereme strategii a musíme ji začít realizovat
podniková strategie- marketingová, personální, reklamní, podnikatelská byznys, samostatných jednotek
OVLIVNĚNÍ STRATEGIE- minulým vývojem , vlastnosti manažera, disponibilní zdroje, zájmové skupiny v podniku- vlastníci, top manažeři, zaměstnanci, vnější skupiny (veřejnost, zákazníci, dodavatelé), implementace strategie do praxe
IMPLEMENTACE STRATEGIE DO PRAXE- komunikace, vytvoření struktury organizace, obsazení klíčových pozic, výběr produktu a trhu, neustálá kontrola dodržování zásad, realizace změn
ŘÍZENÍ
Představuje proces plánování, organizování, vedení lidí a kontroly uvnitř organizačního celku takovým způsobem, který zajistí dosažení cíle efektivní přeměnou vstupů v žádané výstupy.
Vedení lidí:
formy a způsoby kontaktů mezi vedoucími a podřízenými
motivace a ovlivňování aktivit podřízených spolupracovníků
proces ovlivňování podřízených takovým způsobem, abychom dosáhli efektivně stanovených cílů
Vedení lidí spočívá:
v uplatňování vhodného stylu vedení
ve vhodném ukládání cílů
v účinném motivování
v efektivní komunikaci
v objektivní kontrole
Moc
Možnost uplatnění něčích přání nad přáním druhých
Zdroje moci
legitimní zákonná moc
kontrola nad zdroji
expertní moc
sociální vztahy- známosti
osobní předpoklady- charisma
Pravomoc
Oficiální a formální oprávnění mít vliv na druhé lidi na základě zdrojů, kterými má jedinec právo disponovat
Autorita
Je to subjektivní vnímání a hodnocení respektu, který je s mocenským jednáním spojen
Styly vedení lidí
Jedná se o specifický a vyhraněný výběr a využívání prostředků, nástrojů, technik, metod a pravidel vedoucím pracovníkem jež zajišťuje splnění uložených úkolů
Autokratický styl- nejvíc v podmínkách krizových
Liberální styl
Demokratický styl
Aktivizující styl manažerského vedení
Zásady:
stimulovat proces
vytvářet společnou představu
vytvářet příležitosti uplatnění pro ostatní
být příkladem
plánovat a dosahovat malých vítězství
povzbuzovat a motivovat ostatní
trvale v týmu komunikovat
podporovat spolupráci