Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Faktory účinnosti komunikace
Pozitivnost
Včasnost
Závažnost
Přitažlivost
Vyvolávající stabilitu
Formy dorozumívání- signály
Vysíláme a přijímáme tři druhy signálů
Vizuální- výraz, tvář, vzhled postavy, mimika, oblékání
Verbální- volba slov, důraz, styl řeči
Hlasové- síla a zabarvení hlasu, tón, modulace
Pachové
Komunikační schopnosti manažera
Jednosměrná komunikace- vypravěč divákům
Dvousměrná komunikace- diskuze
Mnohostranná komunikace- mezi více lidmi
Samokomunikace- intrakomunikace-sami se sebou
Komunikační dovednosti
Zahájení, vedení a ukončení rozhovoru
Aktivní naslouchání, kladení otázek
Principiální vyjednávání- prosazení, odmítnutí požadavku a dosažení kompromisu
Vyrovnání se s kritikou
Zvládnutí konfliktu, vyřešení problému
Podání a přijetí komplimentů
3 základní typy otázek
1) Otevřené- možnost odpovídat volně, většinou delší výpovědi
2) Uzavřené- většinou odpověď ano, ne
3) Sugestivní
Metoda SPIN
S- otázka na SITUACI
P- otázka na PROBLÉM
I- IMPLIKACE- řešení problému
N- NEODKLADNÁ POTŘEBA (výsledek)
Prostorové zóny komunikace
Intimní zóna- 60-80 cm
Osobní zóna- 100-120 cm
Zóna respektu- 2.5-3.5 m
Veřejná zóna- nad 3.5 m
SLANG
Je to druh nespisovného jazyka, mluva příslušníků určitého povolání nebo společenské vrstvy (lékařský slang)
Nonverbální komunikace
Je to řeč těla, neslovní komunikace. Je starší než verbální projev. Představuje pravdivější výraz, co si myslíme, než verbální komunikace, je věrohodnější a proto převažuje. Různé podle zemí, u žen a mužů.
Zásady:
Dodržování patřičného odstupu
Respektování přípustných forem doteku
Udržování zrakového kontaktu
Úsměv
PERSONALISTIKA
Lidé jsou jedinečným zdrojem úspěšnosti organizace- zdroj intelektuálního kapitálu.
V podniku oblast sociální (zaměstnanci) a technická (suroviny, stroje).
Pracovní výkon člověka:
TVOŘÍ:
Schopnost podávat výkon-je spojena s druhem práce, kvalifikací a nadáním
Ochota pracovat- hmotný podnět- finance, hmotné výhody (naturální platby)
- nehmotný podnět- sociální jistota, kariéra, styl řízení
- pracovní podmínky- prac. doba, organizace práce a jednotlivých činností
Teorie potřeb- Maslow
Hospodářské potřeby
Existenční potřeby- je to předpoklad života- potrava, oděv, bydlení, sexualita
Kulturní potřeby- vzdělání, cestování, umění, literatura, rekreační, poznávací zájezdy
Luxusní potřeby- vznikají z nadbytku, patří sem věci, které jsou zbytné- kožichy, klenoty, druhé a rekreační byty
Zaměstnance je nutné: vzdělávat, trénovat, informovat, motivovat a zapojovat do podnikových změn
Funkce řízení lidských zdrojů
Plánování potřeb lidí
Systematizace pracovních míst
Nábor, výběr, příjem lidí
Adaptace, vzdělávání, rozvoj
Firemní politika odměňování- motivace pracovníků
Hodnocení pracovníků
Propouštění pracovníků
Sociální program- např. rekvalifikace
Vedení administrativy