Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Faktory účinnosti komunikace

  1. Pozitivnost

  2. Včasnost

  3. Závažnost

  4. Přitažlivost

  5. Vyvolávající stabilitu

Formy dorozumívání- signály

Vysíláme a přijímáme tři druhy signálů

  1. Vizuální- výraz, tvář, vzhled postavy, mimika, oblékání

  2. Verbální- volba slov, důraz, styl řeči

  3. Hlasové- síla a zabarvení hlasu, tón, modulace

  4. Pachové

Komunikační schopnosti manažera

  1. Jednosměrná komunikace- vypravěč divákům

  2. Dvousměrná komunikace- diskuze

  3. Mnohostranná komunikace- mezi více lidmi

  4. Samokomunikace- intrakomunikace-sami se sebou

Komunikační dovednosti

  1. Zahájení, vedení a ukončení rozhovoru

  2. Aktivní naslouchání, kladení otázek

  3. Principiální vyjednávání- prosazení, odmítnutí požadavku a dosažení kompromisu

  4. Vyrovnání se s kritikou

  5. Zvládnutí konfliktu, vyřešení problému

  6. Podání a přijetí komplimentů

3 základní typy otázek

1) Otevřené- možnost odpovídat volně, většinou delší výpovědi

2) Uzavřené- většinou odpověď ano, ne

3) Sugestivní

Metoda SPIN

S- otázka na SITUACI

P- otázka na PROBLÉM

I- IMPLIKACE- řešení problému

N- NEODKLADNÁ POTŘEBA (výsledek)

Prostorové zóny komunikace

  1. Intimní zóna- 60-80 cm

  2. Osobní zóna- 100-120 cm

  3. Zóna respektu- 2.5-3.5 m

  4. Veřejná zóna- nad 3.5 m

SLANG

Je to druh nespisovného jazyka, mluva příslušníků určitého povolání nebo společenské vrstvy (lékařský slang)

Nonverbální komunikace

Je to řeč těla, neslovní komunikace. Je starší než verbální projev. Představuje pravdivější výraz, co si myslíme, než verbální komunikace, je věrohodnější a proto převažuje. Různé podle zemí, u žen a mužů.

Zásady:

  1. Dodržování patřičného odstupu

  2. Respektování přípustných forem doteku

  3. Udržování zrakového kontaktu

  4. Úsměv

PERSONALISTIKA

Lidé jsou jedinečným zdrojem úspěšnosti organizace- zdroj intelektuálního kapitálu.

V podniku oblast sociální (zaměstnanci) a technická (suroviny, stroje).

Pracovní výkon člověka:

TVOŘÍ:

  1. Schopnost podávat výkon-je spojena s druhem práce, kvalifikací a nadáním

  2. Ochota pracovat- hmotný podnět- finance, hmotné výhody (naturální platby)

- nehmotný podnět- sociální jistota, kariéra, styl řízení

- pracovní podmínky- prac. doba, organizace práce a jednotlivých činností

Teorie potřeb- Maslow

Hospodářské potřeby

  1. Existenční potřeby- je to předpoklad života- potrava, oděv, bydlení, sexualita

  2. Kulturní potřeby- vzdělání, cestování, umění, literatura, rekreační, poznávací zájezdy

  3. Luxusní potřeby- vznikají z nadbytku, patří sem věci, které jsou zbytné- kožichy, klenoty, druhé a rekreační byty

Zaměstnance je nutné: vzdělávat, trénovat, informovat, motivovat a zapojovat do podnikových změn

Funkce řízení lidských zdrojů

  1. Plánování potřeb lidí

  2. Systematizace pracovních míst

  3. Nábor, výběr, příjem lidí

  4. Adaptace, vzdělávání, rozvoj

  5. Firemní politika odměňování- motivace pracovníků

  6. Hodnocení pracovníků

  7. Propouštění pracovníků

  8. Sociální program- např. rekvalifikace

  9. Vedení administrativy

Témata, do kterých materiál patří