Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MOTIVAČNÍ STRATEGIE

3 základní složky:

1) Peněžní odměny

2) Zaměstnanecké výhody

3) Podpora kariéry a růstu osobnosti pracovníka

ZMĚNA OBSAHU PRÁCE:

  1. JOB ROTATION- rotace, střídání pracovních pozic (brání rutině, vede k poznání práce)

  2. JOB ENLARGEMENT- rozšiřování pracovních kompetencí (brání rutině)

  3. JOB ENRICHMENT- obohacování práce (udělení vyšší odpovědnosti a pravomoce, ale za stejné peníze)

PRIORITY V PRÁCI MANAŽERA

  • vykonávat činnosti podle naléhavosti a důležitosti, splňovat vytyčené cíle, vyhnout se plýtvání časem na nevýznamné činnosti, soustředit se současně jen na plnění jednoho cíle, pracovat podle Paterova pravidla

HIERARCHIE NEUSTÁLÝCH OTÁZEK

Dělám důležité věci? Dělám právě to nejvýznamnější? Dělám to racionálně? Pracuji kvalitně bez plýtvání silami a časem? Co mě připravuje o čas?

PLÁNOVÁNÍ

Je základní činnost v řízení- východisko všech dalších aktivit. Je to cyklická sekvenční funkce manažera.

Obsahuje:

  1. Stanovení cílů

  2. Určení postupu k jejich dosažení

  3. Vyčlenění potřebných zdrojů a prostředků (hmotné-stroje,budovy, suroviny,, finanční,,patenty,licence)

  4. Rozdělení postupu na dílčí úseky a stanovení dílčího cíle

  5. Stanovení potřebného času k naplnění plánu dílčího úseku

SCHÉMA ÚSPĚCHU

Touha, idea, plán – příležitost – dokončený čin – úspěch, dosažené cíle

ÚROVNĚ ORGANIZAČNÍHO PLÁNOVÁNÍ

  1. Strategie- tvorba vize, plánu

  2. Manažerské- naplnění cílů

  3. Operační- produkce

PLÁNOVÁNÍ PODLE V.M. HAVLA

„Plány musí být především realistické, nemají-li mít povahu pouhých snů, z nichž se jen povrchní blázni mohou radovat“.

POSTUP PLÁNOVANÍ

  1. Uvědomit si příležitost- z hlediska trhu, konkurence, zákaznických přání, slabosti a přednosti organizace

  2. Stanovení cílů a potřebných úkolů- kde chceme být a jak i kdy toho chceme dosáhnout

  3. Zvažování předpokladů plánů- v jakém prostředí bude plán realizován

  4. Stanovení alternativ

  5. Srovnání alternativ z hlediska požadovaných cílů- nejefektivnější dosažení cílů

  6. Výběr vhodné alternativy

  7. Formulace podpůrných plánů- nákup techniky, surovin, najímání lidí a jejich školení, vývoj nových produktů

  8. Sestavení rozpočtu- číselné vyjádření plánu

DRUHY PLÁNU

  1. Podle délky- krátkodobé, střednědobé, dlouhodobé

  2. Podle oblasti řízení-obsahu- výrobní, materiálových toků (zásobování), nasazení lidí (potřeby lidí)

  3. Podle charakteru- celkové a dílčí, souhrnné a individuální, jednoznačné a alternativní, základní a odvozené, rozvojové a omezující

KRITERIA PRO VYMEZENÍ CÍLU

  1. KRITERIUM FUNKCE- cíle primárních fcí, sekundárních a řídících

  2. KRITERIUM ČASU- dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé

  3. KRITERIUM ADRESNOSTI- cíle organizace, úseků organizace a jednotlivců

  4. KRITERIUM POŽADAVKŮ- zaměstnanců, občanů-veřejnost, státu

Témata, do kterých materiál patří