Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
HODNOTY ORGANIZACE
FINANČNÍ KAPITÁL
STRUKTURÁLNÍ KAPITÁL
- organizační schopnosti, celopodnikové vzdělávání, strategie,struktura a kultura podniku
ZÁJMOVÝ KAPITÁL
- loajalita a nápady zákazníků, distribuční a marketingové kanály, strategická spojenectví
LIDSKÝ KAPITÁL
individuální schopnosti pracovníků, schopnost pracovníků týmové práce, inovační potenciál, lidské hodnoty pracovníků
RYSY DOBRÉ ORGANIZACE
Jednoduchost, hospodárnost, orientace na zákazníka, soulad individuální a týmové práce, decentralizace, stabilita a přizpůsobivost, schopnost regenerace, sebeřízení, průhlednost, orientace na výsledek
STRATEGIE PODNIKU- tento pojem se k nám dostal z vojny, řecké slovo stratégos- vedení boje. Proč v ekonomii vedení boje? Je to boj o trhy, o zákazníka.
TYPY STRATEGIE:
Evropská strategie- protivníci se střetnou, dojde k boji
Východní strategie- vyhýbáme se střetu pomocí lsti, chytrosti
SKLADBA STRATEGIE- více ve skriptech
Oblast představ
Oblast analýzy
Výběr strategie
Implementace- zavádění strategie a realizace potřebných změn
STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ:
Strategické myšlení, rozhodování, tvorba strategie, zavedení strategie, udržení strategie
STRATEGICKÉ ROZHODOVÁNÍ
Je vždycky rozhodování vrcholového managementu, liší se od operativního rozhodování tím, že je originální, je to vždycky rozhodování obtížně vratné, je to rozhodování lidské (nelze nahradit počítačem), rozhodování bez množství informací
STRATEGICKÉ MYŠLENÍ
PRINCIPY:
Myšlení ve variantách- je více variant, rozhodujeme se pro jednu z nich
Práce s rizikem- vyjde nevyjde
Princip zpětnovazební- každá změna, kterou vytvořím, vyvolává druhou změnu
Princip komplexnosti
Princip etický- strategie musí být solidní
Princip výroby kvalitních špičkových prodejných produktů
Princip likvidace chaosu- odklidit nepořádek, vytvořit nějaký systém
TVORBA STRATEGIE
1) OBLAST PŘEDSTAV- můžeme si představovat, jak se nám povede dobře.
1. vize podniku (interní materiál, kterým já si kreslím budoucnost)- na dobu 10-15 let. Musí být odsouhlasena vrcholovým managementem, musí být jednoduchá, srozumitelná a hlavně optimistická.
2. poslání podniku- co děláme pro veřejnost, abychom získali zákazníky- komu sloužím, s čím přicházím, za jakou cenu, jak se budu starat o to, aby jste ten produkt dobře využili
3. strategické cíle- na 3-5 let, vždy je nějaký dominantní cíl- a to zisk, dále produktivita, hospodárné využití surovin. Cíl je konečný stav, kterého chceme dosáhnout. Cíle strategické mají určité charakteristiky- „smarte“- specifický, měřitelný, akceptovatelný, reálný, termínovaný, ekologický.
TRENDY:
Integrace- spojování, vytváří se obrovské komplexy
Ekologizace- tvorba ekologických podmínek
Intenzifikace- co nejlépe využít všechny zdroje
Zrychlování
Lidská mobilita- měnit města, státy, kontinenty, zaměstnání, rodiny