Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

HODNOTY ORGANIZACE

  1. FINANČNÍ KAPITÁL

  2. STRUKTURÁLNÍ KAPITÁL

- organizační schopnosti, celopodnikové vzdělávání, strategie,struktura a kultura podniku

  1. ZÁJMOVÝ KAPITÁL

- loajalita a nápady zákazníků, distribuční a marketingové kanály, strategická spojenectví

  1. LIDSKÝ KAPITÁL

    • individuální schopnosti pracovníků, schopnost pracovníků týmové práce, inovační potenciál, lidské hodnoty pracovníků

RYSY DOBRÉ ORGANIZACE

Jednoduchost, hospodárnost, orientace na zákazníka, soulad individuální a týmové práce, decentralizace, stabilita a přizpůsobivost, schopnost regenerace, sebeřízení, průhlednost, orientace na výsledek

STRATEGIE PODNIKU- tento pojem se k nám dostal z vojny, řecké slovo stratégos- vedení boje. Proč v ekonomii vedení boje? Je to boj o trhy, o zákazníka.

TYPY STRATEGIE:

Evropská strategie- protivníci se střetnou, dojde k boji

Východní strategie- vyhýbáme se střetu pomocí lsti, chytrosti

SKLADBA STRATEGIE- více ve skriptech

  1. Oblast představ

  2. Oblast analýzy

  3. Výběr strategie

  4. Implementace- zavádění strategie a realizace potřebných změn

STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ:

Strategické myšlení, rozhodování, tvorba strategie, zavedení strategie, udržení strategie

STRATEGICKÉ ROZHODOVÁNÍ

Je vždycky rozhodování vrcholového managementu, liší se od operativního rozhodování tím, že je originální, je to vždycky rozhodování obtížně vratné, je to rozhodování lidské (nelze nahradit počítačem), rozhodování bez množství informací

STRATEGICKÉ MYŠLENÍ

PRINCIPY:

  1. Myšlení ve variantách- je více variant, rozhodujeme se pro jednu z nich

  2. Práce s rizikem- vyjde nevyjde

  3. Princip zpětnovazební- každá změna, kterou vytvořím, vyvolává druhou změnu

  4. Princip komplexnosti

  5. Princip etický- strategie musí být solidní

  6. Princip výroby kvalitních špičkových prodejných produktů

  7. Princip likvidace chaosu- odklidit nepořádek, vytvořit nějaký systém

TVORBA STRATEGIE

1) OBLAST PŘEDSTAV- můžeme si představovat, jak se nám povede dobře.

1. vize podniku (interní materiál, kterým já si kreslím budoucnost)- na dobu 10-15 let. Musí být odsouhlasena vrcholovým managementem, musí být jednoduchá, srozumitelná a hlavně optimistická.

2. poslání podniku- co děláme pro veřejnost, abychom získali zákazníky- komu sloužím, s čím přicházím, za jakou cenu, jak se budu starat o to, aby jste ten produkt dobře využili

3. strategické cíle- na 3-5 let, vždy je nějaký dominantní cíl- a to zisk, dále produktivita, hospodárné využití surovin. Cíl je konečný stav, kterého chceme dosáhnout. Cíle strategické mají určité charakteristiky- „smarte“- specifický, měřitelný, akceptovatelný, reálný, termínovaný, ekologický.

TRENDY:

Integrace- spojování, vytváří se obrovské komplexy

Ekologizace- tvorba ekologických podmínek

Intenzifikace- co nejlépe využít všechny zdroje

Zrychlování

Lidská mobilita- měnit města, státy, kontinenty, zaměstnání, rodiny

Témata, do kterých materiál patří