Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
VLIVY NA ŘÍZENÍ:
Možnost rychlých a rasantních změn podmínek podnikání- turbulentní prostředí
Integrace národních ekonomik do větších uskupení
Japonská „výzva“ (hrozba)
Využívání informačních technologií
Zdokonalení dopravních systémů
DRUHY MANAGEMENTU:
BENCHMARKING- využití v podnikové strategii
Benchmarkíng
je to nepřetržitý proces srovnávání produktů, metod i postupů s nejlepšími firmami
je to proces, který určuje kdo je v oboru nejlepší, kdo tak nastavuje standardy a jaké jsou ty standardy
Druhy benchmarkingu
Vnitřní- týká se srovnání v rámci stejné organizace
Vnější- porovnává obdobné činnosti mezi vlastní firmou a srovnávanou externí firmou
Funkční- porovnává činnosti a přístupy v různých oborech
FRANCHISING- definice:
organizační systém založený na vzájemné svobodné volbě dvou partnerů spolupracovat
metoda distribuce zboží nebo služeb, která je organizovaná formou filiálek(podniků s vlastní samostatností), jež působí pod usměrňujícím a koordinujícím vedením ústředí (ústředního podniku)
Organizačně-obchodní spojení jednoho partnera ekonomicky silného s dobrým postavením na trhu a se zájmem dále rozšiřovat distribuci své produkce (poskytovatel) s partnerem, či řadou partnerů slabých (nabyvatel), kteří jsou schopni ihned (okamžitě) zařídit rozšíření jeho obchodní sítě.
Základem franchisingu je smlouva, která obsahuje licenční prvky.
OFFSHORING
je to přesun podnikových aktivit do zahraničí, kde firma získává určité výhody.
Formy:
Podnikání pod hlavičkou mateřské firmy-pobočka nebo point Ventura (podnikové procesy jsou kontrolovány a prováděny samotnou firmou)= off-shore inhouse outsourcing
Podnikové procesy jsou vykonávány přes outsourcingového dodavatele= off-shore outsourcing
OUTSOURCING
Jedná se o systém úmyslného a cílevědomého vyčleňování a předávání činností externímu partnerovi, jedná se přitom o činnosti, které podnik dříve vykonával.
Je to v podstatě nákup zboží či služeb od jiných organizací místo provozování těchto aktivit ve vlastní režii.
Je to takový stav, kdy vstup, který by jinak podnik získal z vlastních zdrojů, koupí od jiného podniku jako službu nebo jako výrobek.
FACILITY MANAGEMENT
= Správa nemovitostí portfolia a služeb provozu. Jedná se o zprofesionalizování služeb.
Řízení a zabezpečování podpůrných činností podniku, tj. všech aktivit podniku, které přímo nesouvisí s jeho hlavní činností.
Postavení F.M.:
Tvoří rozhraní mezi vlastními podnikatelskými aspekty a činnostmi, které tvoří podpůrný rámec.
Je vnímán jako podpůrná činnost.
Má jasné vymezení a tudíž i limitované možnosti.
Významně redukuje náklady, čímž přináší relativně rychlou návratnost prostředků do něj vložených.
Může představovat doplňkový produkt k jiným aktivitám firmy