Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

ZÁSADY BRAINSTORMINGU:¨

  1. snaha o co nejvíce nápadů a námětů

  2. je zakázána jakákoliv kritika vyslovených nápadů

  3. nápady se musí vztahovat k určeným problémům

  4. musí být vytvořeno prostředí pro vzájemné obohacování idejí v návaznosti na přednesené názory

  5. dočasné potlačení zdravého úsudku- vyslovení „nesmyslných návrhů“

DRUHY MOCI V PODNIKOVÉM ŘÍZENÍ

  1. Moc poziční- vyplývá z příslušné řídící funkce v podnikové organizaci

  2. Moc odměňovací- schopnost poskytnout nebo zablokovat něco co si lidé cení

  3. Moc referenční- je dána osobnostními rysy, které poskytují důvěru

  4. Moc informační- disponibilita informací a umění je využívat

  5. Moc expertní- spočívá v řídících a odborných kvalitách nutných pro vedení

ZÁSADY VYUŽÍVÁNÍ MOCI

  1. Vhodná kombinace mocenských prostředků podle konkrétní situace

  2. Použití pozitivních mocenských prostředků….

MOTIV

Každá vnitřní pohnutka podněcující člověka.

Motiv je ovlivňován:

  1. Individuálním zdrojem motivů

  2. Individuálním cílem člověka

  3. Prostředím, které člověka obklopuje

  4. Stimuly

Zdroje motivace:

  1. Potřeby

  2. Návyky

  3. Zájmy

  4. Hodnoty a ideály

9 ZÁKONŮ MOTIVACE

1) Chceme-li motivovat, musíme být sami motivováni

2) Úspěch motivuje

3) Motivace má 2 stádia- vytyčit cíl a ukázat jak cíle dosáhnout

4) uznání motivuje

5) motivace je nikdy nekončící proces

6) vlastní účast motivuje

7) každý pokrok musí být zřetelně viditelný

STIMUL

Je to vnější podnět vyvolávající motivaci pracovníků. Jedná se o vnější pohnutku.

Formy:

  1. Hmotné ocenění

  2. Hmotné ocenění s finančním oceněním

  3. Hmotné ocenění s naturálním oceněním

  4. Nehmotné ocenění

  5. Nehmotné ocenění s hmotným oceněním

  6. Nehmotné ocenění bez hmotného ocenění

PRACOVNÍ MOTIVY LIDÍ

  1. Peníze

  2. Osobní postavení

  3. Pracovní výsledky, výkon

  4. Přátelství- dobrá atmosféra

  5. Jistota

  6. Odbornost

  7. Samostatnost

  8. Tvořivost

PODMÍNKY BRÁNÍCÍ MOTIVACI

  1. Uvádění nepravdivých informací

  2. Rozpor mezi slovy a činy

  3. Stanovení nejasných cílů

  4. Tvorba byrokratických pravidel

  5. Nespravedlivé hodnocení

  6. Nedostatečné využívání lidí- jejich schopností, znalostí

ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY

Jsou dobrovolnou dávkou zaměstnavatele zaměstnancům, pokud na ně má a byly vyjednány.

ZOHLEDŇUJÍ:

  1. Společenské zájmy- proto daňové úlevy

  2. Zájmy podniku- ukazuje svůj zájem o zaměstnance

  3. Zájmy zaměstnanců- prvek motivačních nástrojů

TYPY VÝHOD-BENEFITŮ:

  1. Stravenky, podnikové byty, automobily, služební mobily, různé příplatky k životnímu pojištění a připojištění, poskytování rekreačních zájezdů, jazykové kurzy, kulturní akce, věcné dárky, slevy na produkty firmy

MOTIVAČNÍ TEORIE:

  1. TEORIE POTŘEB- MASLOW

Potřeby fyziologické, sociální, bezpečí…

  1. TEORIE ERG- je zaměřena na průběh motivačního procesu. Má 3 skupiny- E potřeby existence, R potřeby sociálních vztahů k pracovnímu okolí, G potřeby osobního růstu

Témata, do kterých materiál patří