Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- strategie hlubokého sortimentu (prodej jedné skupiny produktů od mnoha dodavatelů)

- strategie širokého sortimentu (prodej několik typů produktů od mnoha dodavatelů)

- strategie smíšeného zboží (prodej různých, navzájem nesouvisejících produktů)

Nákupní situace obchodních firem

- nabídka nového produktu

- výběr nejlepšího dodavatele

- hledání lepších dodacích podmínek

Obchodní firmy v současnosti

- zlepšují své nákupní schopnosti a dovednosti

- provádějí odhady poptávky a zabezpečují řízení zásob

- zabezpečují efektivní marketingovou komunikaci

- provádějí výběr zboží

- a tím zvyšují svojí atraktivnost

Analýza trhů institucí a vládních trhů

- Trhy institucí

– organizace, které poskytují zboží a služby lidem ve své péči

- neziskové instituce

- vzdělávání – školy

- sociální služby – domovy důchodců

- nemocnice, věznice

- mívají nízké rozpočty a často nedobrovolnou klientelu

- cílem jejich nákupu není zisk ani minimalizace nákladů

- hledají se dodavatelé, jejichž ceny jsou nízké při přijatelné kvalitě zboží

- Vládní trhy

– organizace státu a místních správ, které kupují nebo pronajímají služby a zboží pro plnění svých hlavních funkcí a úkolů veřejného zájmu

- tvoří až 40 % odbytu

- nákupní rozhodnutí jsou založena na snaze snížit výdaje daňových poplatníků

- vládní zákazník je ovlivněn prostředím, organizací, individuálními vlivy, ekonomickými vlivy

Základní formy vládních nákupů

- otevřený konkurz (výběrové řízení, soutěž)

- zpravidla kontrakt s nejlevnějším dodavatelem

- nebo s tím, který splňuje nejlépe všechny dané podmínky, podle zásady „vítěz bere vše“

- sjednání kontraktu

- zákazník projednává podmínky nákupu pouze s jedním nebo několika málo dodavateli (u složitých druhů zboží nebo tam, kde je slabá konkurence)

Analýza odvětví a konkurence

- aby mohla být firma efektivní, musí také sledovat své konkurenty a odvětví

- základní znalosti o konkurenci

- kdo jsou naši konkurenti?

- jaké jsou jejich strategie?

- jaké jsou jejich cíle?

- jaké mají silné a slabé stránky?

- jak obvykle reagují na ohrožení?

Michael Porter identifikoval síly, které ovlivňují přitažlivost trhu

Odvětví není pro konkurenci přitažlivé, pokud existuje

- soupeření mezi existujícími konkurenty – nízké a vysoké vstupní bariéry

- noví konkurenti (rivalové) – větší počet silných, agresivních konkurentů způsobuje pokles růstu prodeje, cenové války, propagační souboje a vysoké náklady

- hrozba substitučních výrobků nebo služeb – velké množství substitučních produktů

- vysoká nebo rostoucí kompetence (síla) zákazníků – stlačující ceny, vyžadují kvalitnější produkty

- vyjednávací síla dodavatelů – mají možnost zvyšovat ceny nebo redukovat objem dodávek

Témata, do kterých materiál patří