Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška 1 21. 9. 2011

Marketing

Podstata, pojetí a funkce marketingu

Definice

- marketing představuje realizaci obchodních aktivit, které usměrňují pohyb zboží a služeb od výrobce ke spotřebiteli nebo uživateli (původní definice)

- současný marketing je podnikatelskou koncepcí, která usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy dvou poměrně protichůdných sil – zákazníka na jedné a managera na druhé (P. Kotler)

Marketing

- je jednou z činností vykonávaných organizacemi a sadou procesů pro vytváření, sdělení a poskytnutí hodnoty zákazníkům a pro řízení vztahů se zákazníky takovým způsobem, z něhož má prospěch organizace a zájmové skupiny s ní spojené (Mark, asociace 2004)

Marketing poskytuje hodnotu každému, kdo je danou transakcí ovlivněn.

Z toho vyplývají 2 základní cíle marketingu:

  1. Orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb

  2. Tvorba přiměřeného zisku, z něhož je financován další rozvoj podniku nebo organizace

Zákazník (spotřebitel) koncový uživatel zboží nebo služby

Charakteristika marketingu

- marketing je integrovaný komplex činností zaměřených na trh

- marketingový proces začíná odhadem potřeb spotřebitelů a končí plným uspokojením těchto potřeb

- cílem marketingu je stálý prodej se ziskem

- podnikání může být úspěšné jen tehdy, když jsou zákazníci spokojení a opakují své nákupy

- základem marketingu je směna hodnot

Marketing tedy usiluje o to,

- aby podnik vyráběl a dodával zboží, které zákazník bude potřebovat a to tím, že:

- bere v úvahu jeho přání a potřeby

- a tomu přizpůsobit vývoj zboží, jeho design, cenu, balení, formy prodeje, propagaci…

  1. Úkolem marketingu je uspokojovat potřeby

Potřeba

- uvědomění si rozdílu mezi aktuálním stavem, ve kterém se spotřebitel nachází a stavem ideálním nebo žádaným

- potřeby fyzické, sociální, kulturní aj.

- členění: primární a sekundární, materiální a nemateriální, konečné a výrobní

- hlad, žízeň, naučit se anglicky

Přání

- touha uspokojit své potřeby určitým konkrétními způsoby, které jsou ovlivněny kulturně a společensky

- koupit si rohlík, jít do kurzu angličtiny

Výhoda

- výsledek, o který zákazník usiluje a který je motivem pro jeho nákupní chování – uspokojuje potřebu nebo přání

- být sytý, dorozumět se s kamarádem z Anglie

Poptávka

- touha zákazníka po produktech, která je podložena kupní silou, tedy zdroji k jejich získání

- mít k dispozici 30,- nebo 3.000,-

Nabídka

- dodavatelské zdroje – produkty, které jsou určeny pro uspokojení poptávky prostřednictvím směny

- rohlíky, menu v restauraci, učebnice, jazykové kurzy

Směna

- proces získání určité hodnoty výměnou za jinou

- zboží za peníze

Místo prodeje

- jakékoli místo nebo médium používané k prodeji a nákupu

- prodejna, restaurace, internet, škola

Témata, do kterých materiál patří