Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nová éra a další směřování v oblasti marketingu

- nová éra – budování dlouhodobých vztahů se zákazníky a ne jen uspokojení z pouhého jednorázového prodeje zboží

V rámci nové éry jde o

- absolutní řízení kvality (TQM)

- manažerský přístup, který usiluje o to, aby všichni zaměstnanci – od výrobní až po vrcholový management – se neustále snažili o kontinuální zvyšování kvality produktů

- řízení vztahů se zákazníky (CRM)

- marketing představuje proces dlouhodobých vztahů se zákazníky, aby byli spokojeni a vraceli se (systematický záznam preferencí a chování spotřebitelů v čase, což umožňuje o nejvíce se přizpůsobit jejich unikátní přáním a potřebám

- zaměření na výkon

- měření toho, kolik hodnoty marketingové aktivity firmě vytváří – jde o návratnost investic (ROI)

Marketing jako proces

Marketing není jednorázová operace, je to

- rozhodovací proces, v jehož rámci marketingoví manažeři určují strategie, které firmě pomohou dosáhnout dlouhodobých cílů

Marketingová strategie

- je dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu

- smyslem je promyšleně a účelně rozvrhnout zdroje podniku tak, aby mohly být co nejlépe splněny jeho základní úkoly

Základní marketingové strategie

- strategie diferenciace produktu (tj. odlišení produktu)

- např. jeho jedinečností, poskytováním doplňkových služeb, psychologickými metodami, způsobem distribuce apod.

- strategie minimálních nákladů

- znamená, že primárním cílem firmy jsou nízké náklady

- strategie tržní orientace

- znamená, že firma způsobem provedení svého produktu řeší problém určité části, tzv. segmentu trhu

Marketingové nástroje

Produkt Product

Místo (distribuce, prodeje) Place

Cena Price

Marketingová komunikace (propagace) Promotion

- jsou to základní nástroje pro uskutečňování dlouhodobých i krátkodobých záměrů firmy

- jsou to prvky ovlivnitelnými a kontrolovatelnými

- tvoří tzv. „marketingový mix“

Produkt – Product

- výrobek, služba, myšlenka, místo, osoba – cokoli, co uspokojuje potřeby a přání zákazníka a je v rámci směny nabízeno k prodeji

- z pohledu výrobce – to, co může podnikatel na trhu nabídnout

- z pohledu zákazníka – vše co slouží k uspokojení jeho přání nebo potřeb

- z marketingového hlediska – nejen soubor technických parametrů a vlastností, ale i balení, prestiž výrobce a prodejních mezičlánků, představa, kterou má o produktu spotřebitel, servis

Cena – price

- je peněžním vyjádřením směnné hodnoty produktu, nebo částka, kterou musí spotřebitel směnit, aby získal nabízený produkt

- je významným nástrojem usměrňování proporcí mezi nabídkou a poptávkou

- je jediným nástrojem marketingového mixu, který přináší firmě příjmy (ostatní nástroje jsou zdrojem nákladů)

Místo (distribuce) – place

Témata, do kterých materiál patří