Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- organizace podle výrobků

- organizace podle zákazníků

- organizace podle teritorií

  1. Kontrola

- podstatou kontroly je – srovnávat dosahované výsledky marketingové činnosti s plánovanými cíli a v případě potřeby přijímat nezbytná opatření

- je to tzv. řízení podle odchylek – odchylky mohou být kladné i záporné. Jestliže jsou výsledky lepší, je třeba příležitosti využít

Marketingová kontrola

- kontrola plnění plánu – zjišťuje, zda podnik dosahuje cíle, které byly stanoveny

- analýza prodeje

- analýza tržního podílu

- analýza marketingových nákladů v relaci k prodeji

- kontrola ziskovosti – měření skutečného zisku prodeje jednotlivých výrobků

- kontrola marketingové strategie – zkoumá účinnost dané strategie

- měření výsledků marketingové činnosti – marketingová metrika

Přednáška 3 12. 10. 2011

Marketing

Analýza marketingového prostředí

Základním problémem strategického i marketingového plánování je dostatečné pochopení prostředí,

- které firmu obklopuje

- ovlivňuje jeho chování

Marketingové prostředí

- se skládá z nekontrolovatelných faktorů, které obklopují podnik a ovlivňují jeho marketingové činnosti

- vyznačuje se dynamikou a značným stupněm nejistoty

- k jeho zkoumání slouží marketingový informační systém a marketingový výzkum

Členění marketingového prostředí

- makroprostředí – tvoří širší okolí podniku

- vlivy ekonomické, technické a technologické, demografické, kulturní a politicko-regulativní, přírodní podmínky

- mikroprostředí – vlivy, které bezprostředně ovlivňují možnost podniku realizovat svou hlavní funkci

- podnik, jeho technologie, výrobní zařízení, úroveň financování, pověst, zaměstnanci, management

- zákazníci, dodavatelé, distribuční cesty, konkurence

Makroprostředí, analýza jeho trendů a potřeb

- trend – je charakteristický směr nebo posloupnost vývoje události, který se vyznačuje dlouhodobou tendencí

- megatrendy – jsou reprezentovány „velkými“ sociálními, ekonomickými, politickými a technologickými změnami

- které se vyvíjejí pozvolna (7-10 let i déle)

- a výrazným způsobem ovlivňují život jednotlivce i společnosti

Megatrendy

- vycházejí ze skutečnosti, že ve vývoji společnosti je mnoho paradoxů a neočekávaných dílčích jevů

- výrazně se týkají sociální oblasti

- trend eko-etického myšlení

- trend Inko-ekonomické orientace

- trend socio-dynamického působení

- trend kontroverzního přístupu

-trend prosazování změn

Charakteristika prvků makroprostředí

Demografické prostředí

- představují lidé, kteří vytvářejí trhy.

- Marketingové manažery zajímají zejména tyto skutečnosti:

- růst světové populace – je největší v těch zemích, které si to mohou nejméně dovolit

- populační věkový mix – věková struktura obyvatelstva je značně rozdílná (extrém: Mexiko – mladá populace, Japonsko – nejvyšší věkový průměr)

Témata, do kterých materiál patří