Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- životaschopné produkty

- za ceny, které jsou spotřebitelé ochotní zaplatit

- prostředky, jak dostat produkty na místo, kde si je spotřebitelé chtějí koupit

- způsob, jak produkty propagovat

Kroky marketingového plánování

- 1. Provedení situační analýzy – porozumět marketingovému prostředí a sestavit SWOT analýzu

- 2. Stanovení marketingových cílů – stanovit, čeho chce firma v oblasti dosáhnout, tzn. Konkretizovat produkty, ceny, místo prodeje a způsoby marketingové komunikace v určitém časovém horizontu

- 3. Vytvoření marketingových strategií – rozhodnout o tom, jaké činnosti se musí provést, aby bylo dosaženo do stanovených cílů

- vybrat nejvhodnější trhy – skupiny zákazníků

- vytvořit strategie marketingového mixu – stanovit, jak pro ně vytvořit marketingový mix

- produktové strategie – rozhodnout o vlastním produktu, designu, balení, značce, službách

- cenové strategie – rozhodnout o konkrétní výši ceny, kterou budou zákazníci ochotni zaplatit

- distribuční strategie (strategie místa) – nastínit jak, kde a kde bude produkt dostupný cílových zákazníkům

- propagační strategie (strategie komunikačního mixu) – rozhodnout kdy a jakými prostředky sdělit zákazníkům výhody a vlastnosti produktu

- 4. Realizace marketingových strategií – provádění konkrétních činností, aby cíle byly splněny

- 5. Monitorování a kontrola

- monitorování – sledování průběhu činnosti

- kontrola – měření aktuálního výkonu a jeho srovnání se stanoveními marketingovými cíli

- úpravu cílů nebo strategií na základě zjištěných odchylek

Provozní plánování

Co je to Provozní plánování Kdo to dělá Manažeři provozu Co dělají
  1. Vytvářejí plány činnosti pro realizaci marketingových plánů

  2. Monitorují a vyhodnocují to, jak jsou plány realizovány, jak jsou plněny marketingové cíle

Provozní plány se zaměřují na každodenní realizaci marketingového plánu

- obsahují:

- kratších období – 1 až 2 měsíce

- detailní směrnice pro provádění konkrétních činností

- určení zodpovědných osob

- stanovení časového rámce plnění jednotlivých úkolů

- nástroje monitorování a kontroly plnění cílů

  1. Realizace

- uskutečňování marketingových činností

- marketingové činnosti musí být v podniku zabezpečeny organizačně – a to v závislosti na povaze výroby, struktuře výrobního a obchodního programu, charakteru výrobků, rozsahu prodeje a rozsahu služeb poskytovaných zákazníkům apod.

- způsoby:

- v malé firmě – jedna osoba

- ve velké společnosti – několik specializovaných pracovníků, útvarů

- obchod – obchodní zástupci, výzkum – výzkumníci, řízení – marketingoví nebo značkoví manažeři, personál poskytující služby zákazníkům apod.)

- organizace marketingu ve firmě může mít řadu různých obměn:

- organizace podle funkcí

Témata, do kterých materiál patří