Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- životaschopné produkty
- za ceny, které jsou spotřebitelé ochotní zaplatit
- prostředky, jak dostat produkty na místo, kde si je spotřebitelé chtějí koupit
- způsob, jak produkty propagovat
Kroky marketingového plánování
- 1. Provedení situační analýzy – porozumět marketingovému prostředí a sestavit SWOT analýzu
- 2. Stanovení marketingových cílů – stanovit, čeho chce firma v oblasti dosáhnout, tzn. Konkretizovat produkty, ceny, místo prodeje a způsoby marketingové komunikace v určitém časovém horizontu
- 3. Vytvoření marketingových strategií – rozhodnout o tom, jaké činnosti se musí provést, aby bylo dosaženo do stanovených cílů
- vybrat nejvhodnější trhy – skupiny zákazníků
- vytvořit strategie marketingového mixu – stanovit, jak pro ně vytvořit marketingový mix
- produktové strategie – rozhodnout o vlastním produktu, designu, balení, značce, službách
- cenové strategie – rozhodnout o konkrétní výši ceny, kterou budou zákazníci ochotni zaplatit
- distribuční strategie (strategie místa) – nastínit jak, kde a kde bude produkt dostupný cílových zákazníkům
- propagační strategie (strategie komunikačního mixu) – rozhodnout kdy a jakými prostředky sdělit zákazníkům výhody a vlastnosti produktu
- 4. Realizace marketingových strategií – provádění konkrétních činností, aby cíle byly splněny
- 5. Monitorování a kontrola
- monitorování – sledování průběhu činnosti
- kontrola – měření aktuálního výkonu a jeho srovnání se stanoveními marketingovými cíli
- úpravu cílů nebo strategií na základě zjištěných odchylek
Provozní plánování
Co je to Provozní plánování Kdo to dělá Manažeři provozu Co dělají-
Vytvářejí plány činnosti pro realizaci marketingových plánů
-
Monitorují a vyhodnocují to, jak jsou plány realizovány, jak jsou plněny marketingové cíle
Provozní plány se zaměřují na každodenní realizaci marketingového plánu
- obsahují:
- kratších období – 1 až 2 měsíce
- detailní směrnice pro provádění konkrétních činností
- určení zodpovědných osob
- stanovení časového rámce plnění jednotlivých úkolů
- nástroje monitorování a kontroly plnění cílů
Realizace
- uskutečňování marketingových činností
- marketingové činnosti musí být v podniku zabezpečeny organizačně – a to v závislosti na povaze výroby, struktuře výrobního a obchodního programu, charakteru výrobků, rozsahu prodeje a rozsahu služeb poskytovaných zákazníkům apod.
- způsoby:
- v malé firmě – jedna osoba
- ve velké společnosti – několik specializovaných pracovníků, útvarů
- obchod – obchodní zástupci, výzkum – výzkumníci, řízení – marketingoví nebo značkoví manažeři, personál poskytující služby zákazníkům apod.)
- organizace marketingu ve firmě může mít řadu různých obměn:
- organizace podle funkcí