Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přírodní prostředí

- poškozování přírodního prostředí – jeden z největších současných problémů (akvizice stran „zelených“, vznik nových ekologicky zaměřených zákonů, tvrdé postihy některých odvětví)

- Základní problémy:

- Nedostatek surovin – nevyčerpatelné zdroje – vzduch – určité nebezpečí ohrožení – poškozování ozónové vrstvy – zákaz používání freonů….

- obnovitelné zdroje – lesy, potraviny – moudré využívání

- neobnovitelné zdroje – nafta, uhlí, rudy,… - stále větší problém, blíží se doba vyčerpání, rostou materiálové náklady, příležitost vývoje a výroby substitučních materiálů

- zvýšené náklady na energii (růst cen ropy, podněty k hledání náhradních forem energie, uhlí se stává opět oblíbeným, využívání dalších alternativních zdrojů energie)

- zvýšený stupeň znečištění – poškozuje kvalitu životního prostředí – chemické a jaderné odpady, rtuť v oceánech, DDT v půdě

- spotřebitelé jsou ochotni platit vyšší ceny za „zelené produkty“ – nové příležitosti pro firmy, růst trhů

- měnící se úloha vlády při ochraně životního prostředí – vlády stále více zaměřují svou pozornost na ochranu životního prostředí, řada chudých národů však dělá pro kvalitu ŽP velmi málo – nedostatek finančních prostředků i politické vůle

Technické a technologické prostředí

- je nejdramatičtější silou

- nové technologie poskytují vyšší míru uspokojení potřeb

- stimulují nové podnikatelské aktivity a investování

- technologický rozvoj však není ve všech odvětvích rovnoměrný

- je třeba sledovat zejména tyto trendy:

- zrychlující se tempo technologických změn – dochází k rychlejšímu zavádění nových výrobků na trh, 80 % všech vědců, kteří kdy žili, patří do současnosti a technologie se živí sama sebou. Rozvoj komunikačních technologií značně ovlivňuje spotřební chování a efektivitu marketingu

- neomezené příležitosti pro inovace – existují nové technologie, které mohou revolučním způsobem změnit stávající produkty a procesy. Jde o výzvy technické, ale zároveň také komerční

- změna ve výdajích na výzkumu a vývoj – USA – 1. místo ve výdajích na vědu a výzkum, 60 % je však určeno na vývoj obranných systémů. V Japonsku se výdaje na nevojenský výzkum zvětšují mnohem rychleji. Stále více se na vývojových projektech podílejí konsorcia několika společností a klesá podíl projektů realizovaných jednotlivými firmami

- rostoucí regulace technologických změn – veřejnost si stále více přeje být ujištěna o bezpečnosti projektů a produktů, proto se rozšiřuje pravomoc státních i jiných orgánů

Politické a legislativní prostředí

- zahrnuje zákony, vládní organizace a nátlakové skupiny

- v centru pozornosti stojí:

- Legislativa ovlivňující podnikání – podnikatelská legislativa sleduje 3 hlavní cíle:

Témata, do kterých materiál patří