Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Identifikace konkurence
- konkurence v oblasti volně použitelného příjmu
-všechny alternativy na použití volně použitelného příjmu (všechny firmy, které soupeří o tytéž zákazníkovy peníze)
- konkurence produktů
- konkurenti nabízejí různé produkty pro uspokojení určité potřeby (výrobci automobilů, motocyklů, jízdních kol, nákladních automobilů)
- konkurence značek
- konkurenti nabízejí podobné produkty pro uspokojení potřeby (automobily stejných tříd stejným zákazníkům za podobné ceny)
Pravděpodobné reakce konkurenta
- laxní konkurent – nereaguje na aktivity konkurence rychle ani výrazně
- vybíravý konkurent – reaguje na určité formy útoku
- konkurent – tygr – reaguje rychle a důrazně na jakékoli ohrožení svého teritoria
- scholastický konkurent – nevykazuje předvídatelný způsob reakce
Postavení firmy na cílovém trhu (vzhledem ke konkurenci)
- tržní vůdce - firma s největším podílem na trhu – asi 40% trhu
- tržní vyzyvatel – firma na vzestupu, tvrdě bojuje o větší podíl na trhu – asi 30% trhu
- tržní následovník – další firma na vzestupu, je ochotna udržovat svůj podíl na trhu a nechce „svou loď roztříštit o skálu“ – asi 20% trhu
- troškař – malá firma, obsluhuje malé tržní segmenty, které se větším firmám nevyplatí
Strategie tržního vůdce
- tržní vůdce se vyskytuje ve většině odvětví, přeje si nadále zůstat na prvním místě – to vyžaduje:
- zvětšování celkového trhu
- najít nové uživatele
- najít nové využití produktu
- zajistit větší spotřebu produktu
- bránění podílu na trhu
- nepřetržitá inovace
- využívá vojenských ofenzivních principů – vnutit ostatním svoji iniciativu
- rozšiřování podílu na trhu
- velmi nákladné
Strategie tržního vyzyvatele
- útočit na vedoucí firmu – tvrdě se ucházet o další tržní podíl
- šikovně manévrovat - snažit se „nepoškodit svoji loď“
Strategie tržního následovatele
- předkládat podobné nabídky – co nejvíce napodobit vedoucí firmu
- udržet stávající zákazníky – různými metodami
Strategie troškaře
- vytvářet, rozšiřovat a bránit výklenky
- hlavní myšlenkou působení v tržních výklencích je specializace
- specializace na konečného uživatele
- geografická specializace
- produktová specializace
- specializace na služby
- distribuční specializace