Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Identifikace konkurence

- konkurence v oblasti volně použitelného příjmu

-všechny alternativy na použití volně použitelného příjmu (všechny firmy, které soupeří o tytéž zákazníkovy peníze)

- konkurence produktů

- konkurenti nabízejí různé produkty pro uspokojení určité potřeby (výrobci automobilů, motocyklů, jízdních kol, nákladních automobilů)

- konkurence značek

- konkurenti nabízejí podobné produkty pro uspokojení potřeby (automobily stejných tříd stejným zákazníkům za podobné ceny)

Pravděpodobné reakce konkurenta

- laxní konkurent – nereaguje na aktivity konkurence rychle ani výrazně

- vybíravý konkurent – reaguje na určité formy útoku

- konkurent – tygr – reaguje rychle a důrazně na jakékoli ohrožení svého teritoria

- scholastický konkurent – nevykazuje předvídatelný způsob reakce

Postavení firmy na cílovém trhu (vzhledem ke konkurenci)

- tržní vůdce - firma s největším podílem na trhu – asi 40% trhu

- tržní vyzyvatel – firma na vzestupu, tvrdě bojuje o větší podíl na trhu – asi 30% trhu

- tržní následovník – další firma na vzestupu, je ochotna udržovat svůj podíl na trhu a nechce „svou loď roztříštit o skálu“ – asi 20% trhu

- troškař – malá firma, obsluhuje malé tržní segmenty, které se větším firmám nevyplatí

Strategie tržního vůdce

- tržní vůdce se vyskytuje ve většině odvětví, přeje si nadále zůstat na prvním místě – to vyžaduje:

- zvětšování celkového trhu

- najít nové uživatele

- najít nové využití produktu

- zajistit větší spotřebu produktu

- bránění podílu na trhu

- nepřetržitá inovace

- využívá vojenských ofenzivních principů – vnutit ostatním svoji iniciativu

- rozšiřování podílu na trhu

- velmi nákladné

Strategie tržního vyzyvatele

- útočit na vedoucí firmu – tvrdě se ucházet o další tržní podíl

- šikovně manévrovat - snažit se „nepoškodit svoji loď“

Strategie tržního následovatele

- předkládat podobné nabídky – co nejvíce napodobit vedoucí firmu

- udržet stávající zákazníky – různými metodami

Strategie troškaře

- vytvářet, rozšiřovat a bránit výklenky

- hlavní myšlenkou působení v tržních výklencích je specializace

- specializace na konečného uživatele

- geografická specializace

- produktová specializace

- specializace na služby

- distribuční specializace

Témata, do kterých materiál patří