Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- psychologické faktory

Kulturní faktory

- Kultura

- hodnoty, přesvědčení, vkus, zvyky, kterým určitá skupina lidí přisuzuje důležitost

- soubory kulturních prvků a vazby mezi nimi

- je nejzákladnější příčinou osobních tužeb a chování

- kultuře se učíme, není vrozená

- přechází z generace na generaci

- v různém místě a čase existují různé formy kultury

- je adaptivní, některé prvky se mění jen pozvolna, jiné rychleji

- Prvky kultury

- hmotné – spotřební statky, kulturní artefakty, díla architektury

- nehmotné – sociální normy a standardy, ideje, poznatky, sociální instituce – rodina

- Kultura se do spotřebního chování promítá

- spotřební zvyky

- pracovní poznatky

- jazykem a mimikou

- hodnotami

- symboly, rituály, tabu

- Kulturní vlivy jsou dynamické – dochází ke sbližování kultur a změnám v hierarchii hodnot

Subkultura

- každá kultura je složena z menších subkultur, které tvoří skupiny lidí s podobným systémem hodnot (národnostní, náboženské, rasové skupiny apod.)

- Subkultury tvoří významné tržní segmenty

Společenská vrstva

- relativně stálá a uspořádaná část společnosti, jejíž členové mají stejnou hierarchii hodnot, zájmů a způsob chování

- určuje se na základě kombinace řady faktorů

- vzdělání, povolání, příjmy, rodinný původ

- společenské vrstvy – vykazují určité odlišnosti v preferenci značek produktů

(oblékání, auta, zařízení domácnosti)

- tráví rozdílným způsobem volný čas apod.

Sociální faktory

- představují ovlivnění chování spotřebitele malými skupinami z jeho okolí (reálnými nebo smyšlenými)

- referenční skupiny

- jedinec do nich patří, mají vliv na jeho chování a postoje

- primární (rodina, přátelé, sousedé)

- sekundární (početnější skupiny, znamenají jen občasný styk

- aspirační skupiny

- člověk k nim nepatří, ale přeje si, aby patřil

- nežádoucí skupiny

- ty, jejichž názory, postoje, atd. jedinec odmítá

Rodina

- nejvýznamnější spotřebitelské jednotka a nejdůležitější primární referenční skupina při hodnocení vlivu rodiny na spotřební chování sledujeme:

- životní cyklus rodiny od stadia svobodných, přes několik stádií manželství až po osamělost

- rozložení kupního rozhodovacího procesu v rodině mezi muže a ženu, podle kupujících

- role a statusy: role – činnosti, které jsou očekávány (dcera vůči rodičům), každá role vytváří určitý status – postavení

Osobní faktory

- věk a období životního cyklu

- během života lidé kupují a spotřebovávají různé výrobky

- spotřeba se také utváří podle životního cyklu rodiny

- zaměstnání

- ekonomické podmínky (jejich čisté příjmy, úspory, jmění, dluhy, možnosti si půjčit

- životní styl

– vzorec života, který určuje, jak lidé tráví svůj čas, peníze a energii a který odráží jejich hodnoty, vkus a preference

Témata, do kterých materiál patří