Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Projektivní techniky – snaha zjistit pocity lidí, když nemohou nebo nechtějí vyjádřit skutečné reakce – interpretace obrázků, příběhů…

- Případové studie – zevrubné prozkoumání nebo organizace s cílem zjistit jak nakupuje, jaké jsou konflikty mezi lidmi

- Experimenty (kauzální průzkum)

- se pokouší vysvětlit vztahy mezi příčinou a následkem

- testování předem specifikovaných vztahů mezi proměnnými v kontrolovaném prostředí (budou určitý výrobek kupuvat muži, když ho umístíme blízko elektroniky?)

Některé další techniky

- Popisný výzkum – zkoumá daný problém systematicky a závěry z velkého počtu pozorování; výsledky bývají vyjádřeny kvantitativně

- průřezový – uskuteční se jednou

- časoměrný – sleduje reakce stejného vzorku respondentů po určitou dobu

- Kauzální výzkum – snaží se pochopit vztahy mezi příčinou a následkem

- laboratorní – v kontrolovaném prostředí

- terénní – přímo v praxi

Výběr respondentů

- vyžaduje provést tři zásadní rozhodnutí:

- Kdo má být pozorován? výběrová jednotka

- Kolik lidí by mělo být pozorováno? velikost výběrového souboru

- Jak by měli být respondenti vybíráni? vytváření výběrového souboru

- reprezentativnost vzorku – míra, ve které respondenti podobní širší spotřebitelské skupině, o kterou nám jde

- validita – rozsah, v jakém výzkum skutečně měří to, co měl v úmyslu

- spolehlivost – rozsah, v jakém jsou měřící technicky prosté chyb

Pravděpodobnostní výběr

- s určitou pravděpodobností je jistém, že do vzorku bude vybrán každý příslušník populace – vzorek bude reprezentativní

- prostý náhodný výběr

- kvótní výběr (záměrný)

- shlukový výběr

Nepravděpodobnostní výběr

- při výběru respondentů je používán osobní úsudek

- soubor vhodné příležitosti

- soubor vhodného úsudku

- určený soubor

Realizace plánu výzkumu

- zahrnuje shromažďování, zpracování a analýzu informací

- Sběr informací

– nejnákladnější fázi výzkumu a také nejnáchylnější na vznik chyb

- zpravidla se vyskytují některé z těchto problémů:

- někteří respondenti nejsou doma a musejí být kontaktování znova nebo nahrazeni jinými,

- někteří poskytují předpojaté nebo nepoctivé informace,

- může docházet ke špatnému odposlechu nebo chybnému přepisu apod.

- po získání dat z terénu se odehrává kontrola dat (jejím účelem je vyřádit ze souboru dotazníků ty, které jsou zpracovány neúplně nebo neobstály při logické kontrole)

- následuje zpravidla hromadné zpracování pomocí výpočetní techniky

- Analýza informací

– dosažení vhodných závěrů z disponibilních dat

- používají se moderní kvantitativní metody a postupy

Interpretace výsledků (prezentace)

- zpráva musí jasně a stručně říci zadavatelům (manažerům, klientům,…) co potřebují vědět, a to snadno srozumitelným způsobem

Témata, do kterých materiál patří