Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- ochránit firmy před nekalou konkurencí

- ochránit spotřebitele před nekalými podnikatelskými praktikami a

- ochránit společnost před bezuzdným obchodním chováním

- růst speciálních zájmových skupin – jejich počet a síla v posledních desetiletích vzrostla

Sociální a kulturní prostředí

- formuje základní mínění, hodnoty a normy společnosti

- je třeba orientovat pozornost na:

- základní kulturní hodnoty s vysokou stálostí

- které dlouhodobě přetrvávají a silně ovlivňují chování lidí

- existenci subkultur

– každá společnost zahrnuje také dílčí subkultury, při jejich uspokojování lze dosáhnout velkých úspěchů

- posuny druhotných kultur v průběhu času

– základní hodnoty přetrvávají, přesto dochází k určitým kulturním výkyvům, které vyvolávají nové obchodní příležitosti nebo ohrožení

Rozbor prvků mikroprostředí

- tedy vlivů, které bezprostředně ovlivňují možnost podniku realizovat svoji hlavní funkci – uspokojovat potřeby svých zákazníků

Externí prvky

mikroprostředí

Interní prvky

mikroprostředí

Zákazníci

Dodavatelé

Marketingoví prostředníci

Konkurence

Veřejnost

Lidé (zaměstnanci, management)

Výrobní podmínky

Technika a technologie

Finanční možnosti

Další podmínky

Externí mikroprostředí

- zákazníci – finální (koneční) spotřebitelé, obchodní a jiné organizace

- dodavatelé – ovlivňují možnost podniku získat potřebné zdroje

- marketingoví prostředníci – velkoobchod a maloobchod, dopravní organizace, agentury marketingových služeb, finanční organizace – banky a úvěrové ústavy

- veřejnost – státní instituce, sdělovací prostředky, neziskové organizace, zájmové a nátlakové skupiny, obecná veřejnost

- konkurence – subjekty, které nabízejí spotřebiteli alternativy pro uspokojování potřeb

- konkurence v oblasti volně použitelného příjmu

- všechny alternativy na použití volně použitelného příjmu (jít do kina, koupit si MP3, nové auto, jít do fitness centra, učit se čínsky, jet na výlet)

- konkurence produktů

- konkurenti nabízejí různé produkty pro uspokojení určité potřeby (zhubnout – jít do fitness centra, nákup posilovacího stroje, nákup zázračné diety)

- konkurence značek

- konkurenti nabízejí podobné produkty pro uspokojení potřeby (koupit fotoaparát – Canon, Panasonic, Sony)

Interní mikroprostředí

- lidé (zaměstnanci, management)

- množství, kvalifikace, schopnosti, dovednosti, firemní kultura

- výrobní podmínky

- prostory, stroje a výrobní zařízení, vztahy s dodavateli, kvalita produktů

- technika a technologie

- finanční možnosti

- úroveň finanční stability, zadluženost

- další podmínky

Rozbor jednotlivých prvků makroprostředí a externích prvků mikroprostředí

- představuje hledání příležitosti a ohrožení dalšího rozvoje firmy a bývá označován jako tzv. OT analýza („Opportunities and Threats Analysis“)

Témata, do kterých materiál patří