Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- OT analýza - tato analýza umožňuje managementu firmy rozlišit atraktivní příležitosti, které skýtá trh i problémy, kterým bude firma ve více či méně vzdálené budoucnosti ohrožena
- Nástrojem rozboru interních prvků mikroprostředí je tzv. SW analýza („Strenghts ane weaknesses analysis“)
- SW analýza – spočívá v přesném vymezení silných a slabých míst firmy. Výsledky této analýzy ovlivňují zásadním způsobem další rozhodovací procesy spojené s řízením marketingové činnosti – stanovení cílů, rozmístění zdrojů a každodenní činnost podniku
- Ustáleným termínem pro celkovou analýzu vnějších i vnitřních činitelů marketingového prostřed se stala SWOT analýza, která je kombinací analýzy SW a OT.
- SWOT analýza – jejím účelem je posoudit vnitřní předpoklady firmy k uskutečnění určitého podnikatelského záměru a současně podrobit rozboru i vnější příležitosti a omezení diktovaná trhem
SWOT analýza
- analýza prvků marketingového prostředí
SWOT analýza
- představuje mapování podnikatelského prostoru
POHLED DOVNITŘ FIRMY SILNÉ STRÁNKY SLABÉ STRÁNKY POHLED VNĚ FIRMY PŘÍLEŽITOSTI OHROŽENÍ POZITIVA NEGATIVANa základě SWOT analýzy je možné charakterizovat
přitažlivost daného podnikání
ideální podnikání – velké příležitosti a malá ohrožení
spekulativní podnikání – velké příležitosti a velké ohrožení
vyzrálé podnikání – malé příležitosti, malá ohrožení
znepokojivé podnikání – malé příležitosti a velká ohrožení
podnikatelské výzvy
jsou silné stránky opravdu silnými?
budují dlouhodobě konkurenční výhodu?
jak zaměnit slabiny v silné stránky?
jak přeměnit ohroženi v příležitosti?
- Jedna stránka věci je rozpoznat atraktivní příležitosti a druhá je mít schopnost tyto příležitosti využít
- Proto je třeba pravidelně vyhodnocovat silné a slabé stránky
SWOT analýza – inspirativní otázky
Slabé stránky Silné stránky
- chybí klíčové dovednosti - kompetentní management
- nekompetentní management - vedoucí tržní pozice
- špatná finanční situace - dobrá finanční situace
- nízká ziskovost - unikátní technologie
- zastaralá technika - neexistující konkurence
- vnitřní provozní problémy - dostatečné vlastní zdroje
- špatné obchodní renomé - dobré dílčí strategie
- zaostalý výzkum a vývoj - nízké náklady
- absence strategických cílů
Příležitosti Ohrožení
- pozitivní změny podnikatelského prostředí - útlum trhů
- nové segmenty zákazníků - nepříznivý vývoj měnových kurzů
- příznivý vývoj cen vstupů - změny životního stylu
- krize konkurence - silná pozice zákazníků
- problém substitučních produktů - silná pozice dodavatelů
- existence podpůrných programů - lobbing, vstup konkurenta na trh
- negativní demografické změny
Analýza spotřebitele a analýza konkurence