Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- OT analýza - tato analýza umožňuje managementu firmy rozlišit atraktivní příležitosti, které skýtá trh i problémy, kterým bude firma ve více či méně vzdálené budoucnosti ohrožena

- Nástrojem rozboru interních prvků mikroprostředí je tzv. SW analýza („Strenghts ane weaknesses analysis“)

- SW analýza – spočívá v přesném vymezení silných a slabých míst firmy. Výsledky této analýzy ovlivňují zásadním způsobem další rozhodovací procesy spojené s řízením marketingové činnosti – stanovení cílů, rozmístění zdrojů a každodenní činnost podniku

- Ustáleným termínem pro celkovou analýzu vnějších i vnitřních činitelů marketingového prostřed se stala SWOT analýza, která je kombinací analýzy SW a OT.

- SWOT analýza – jejím účelem je posoudit vnitřní předpoklady firmy k uskutečnění určitého podnikatelského záměru a současně podrobit rozboru i vnější příležitosti a omezení diktovaná trhem

SWOT analýza

- analýza prvků marketingového prostředí

SWOT analýza

- představuje mapování podnikatelského prostoru

POHLED DOVNITŘ FIRMY SILNÉ STRÁNKY SLABÉ STRÁNKY POHLED VNĚ FIRMY PŘÍLEŽITOSTI OHROŽENÍ POZITIVA NEGATIVA

Na základě SWOT analýzy je možné charakterizovat

  1. přitažlivost daného podnikání

    1. ideální podnikání – velké příležitosti a malá ohrožení

    2. spekulativní podnikání – velké příležitosti a velké ohrožení

    3. vyzrálé podnikání – malé příležitosti, malá ohrožení

    4. znepokojivé podnikání – malé příležitosti a velká ohrožení

  2. podnikatelské výzvy

    1. jsou silné stránky opravdu silnými?

    2. budují dlouhodobě konkurenční výhodu?

    3. jak zaměnit slabiny v silné stránky?

    4. jak přeměnit ohroženi v příležitosti?

- Jedna stránka věci je rozpoznat atraktivní příležitosti a druhá je mít schopnost tyto příležitosti využít

- Proto je třeba pravidelně vyhodnocovat silné a slabé stránky

SWOT analýza – inspirativní otázky

Slabé stránky Silné stránky

- chybí klíčové dovednosti - kompetentní management

- nekompetentní management - vedoucí tržní pozice

- špatná finanční situace - dobrá finanční situace

- nízká ziskovost - unikátní technologie

- zastaralá technika - neexistující konkurence

- vnitřní provozní problémy - dostatečné vlastní zdroje

- špatné obchodní renomé - dobré dílčí strategie

- zaostalý výzkum a vývoj - nízké náklady

- absence strategických cílů

Příležitosti Ohrožení

- pozitivní změny podnikatelského prostředí - útlum trhů

- nové segmenty zákazníků - nepříznivý vývoj měnových kurzů

- příznivý vývoj cen vstupů - změny životního stylu

- krize konkurence - silná pozice zákazníků

- problém substitučních produktů - silná pozice dodavatelů

- existence podpůrných programů - lobbing, vstup konkurenta na trh

- negativní demografické změny

Analýza spotřebitele a analýza konkurence

Témata, do kterých materiál patří