Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- Forma prezentace
- nejlépe ústní projev
- názorné ukázky grafů, schémat či souhrnné tabulek
- Obsah prezentace
- vymezení vstupního problému a toho, jak se s ním marketingový výzkum vypořádal
- rámcový přehled použitých výzkumných metod
- ukázky hlavních údajů a dat získaných v analytické části
- hlavní souhrnné poznatky
- vysvětlení, jak výsledky výzkumu ovlivňují marketingová a prodejní rozhodnutí a činnost celého podniku
- jasně formulovaný přínos výzkumu pro proces marketingového řízení podniku
Charakteristika dobrého marketingového výzkumu
- vědecký přístup – používání principů vědeckých metod
- výzkumná tvořivost – tvůrčí přístup k řešení problémů
- vícenásobné metody – použitá metoda může ovlivnit výsledky řešení problému, proto je třeba metodu přizpůsobit problému a ne naopak. Je také vhodné získat potřebné informace z několika na sobě nezávislých zdrojů
- vzájemná závislost modelů a dat
- hodnota a cena informace – vždy je nutno porovnávat hodnotu informací s náklady na jejich získání
- zdravý skepticismus – manažeři jsou často velmi nedůvěřiví k doporučení marketingových výzkumníků
- etický marketing – dobrý marketingový výzkum přináší užitek firmě i jejích zákazníkům
Některé typické marketingové studie
- Zjišťování tržního potenciálu
- je výchozím předpokladem pro jakoukoliv práci na trhu
- maximální možný objem trhu (počet všech skutečných i potenciálních zákazníků) představuje celkovou kapacitu trhu
- ne všichni však mají zájem o koupi – ti, kteří projevují o výrobek zájem, tvoří potenciální trh (tržní potenciál)
- potenciální trh však může být v určitém okamžiku redukován např. nedostatkem finančních prostředků, nedostupnosti zboží apod. na tzv. dostupný trh
- Tyto skutečnosti jsou pro firmu důležité, protože vyjadřují míru překážek, které musí překonávat při získávání svého místa na trhu, tedy svého tržního podílu
- Analýza prodeje
– hodnotící, kontrolní pohled na výsledky prodeje za určité časové období s cílem kvantifikovat hlavní příčiny minulého vývoje a jejich odpad na celkové výsledky v prodeji
- Základní kroky
- nejprve se porovnávají skutečné a plánované prodeje, a to celkem podle poboček, regionů, výrobků, apod. a zjistí se odchylky od očekávaného stavu, tedy plánu
- hledání odpovědi na otázku, proč se prodej v minulém období vyvíjel právě tímto způsobem
- analýzy prodeje jsou užitečné při plánování a kontrole prodeje, tvorbě standardů výkonnosti prodejců, jejich odměňování i tvorbě strategických plánů firmy
- jejich informační hodnota roste, pokud jsou prováděny opakovaně a pravidelně
- Uvádění nového produktu na trh
– snížit riziko neúspěchu nového výrobku je úkolem tzv. výrobkového výzkumu