Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Forma prezentace

- nejlépe ústní projev

- názorné ukázky grafů, schémat či souhrnné tabulek

- Obsah prezentace

- vymezení vstupního problému a toho, jak se s ním marketingový výzkum vypořádal

- rámcový přehled použitých výzkumných metod

- ukázky hlavních údajů a dat získaných v analytické části

- hlavní souhrnné poznatky

- vysvětlení, jak výsledky výzkumu ovlivňují marketingová a prodejní rozhodnutí a činnost celého podniku

- jasně formulovaný přínos výzkumu pro proces marketingového řízení podniku

Charakteristika dobrého marketingového výzkumu

- vědecký přístup – používání principů vědeckých metod

- výzkumná tvořivost – tvůrčí přístup k řešení problémů

- vícenásobné metody – použitá metoda může ovlivnit výsledky řešení problému, proto je třeba metodu přizpůsobit problému a ne naopak. Je také vhodné získat potřebné informace z několika na sobě nezávislých zdrojů

- vzájemná závislost modelů a dat

- hodnota a cena informace – vždy je nutno porovnávat hodnotu informací s náklady na jejich získání

- zdravý skepticismus – manažeři jsou často velmi nedůvěřiví k doporučení marketingových výzkumníků

- etický marketing – dobrý marketingový výzkum přináší užitek firmě i jejích zákazníkům

Některé typické marketingové studie

- Zjišťování tržního potenciálu

- je výchozím předpokladem pro jakoukoliv práci na trhu

- maximální možný objem trhu (počet všech skutečných i potenciálních zákazníků) představuje celkovou kapacitu trhu

- ne všichni však mají zájem o koupi – ti, kteří projevují o výrobek zájem, tvoří potenciální trh (tržní potenciál)

- potenciální trh však může být v určitém okamžiku redukován např. nedostatkem finančních prostředků, nedostupnosti zboží apod. na tzv. dostupný trh

- Tyto skutečnosti jsou pro firmu důležité, protože vyjadřují míru překážek, které musí překonávat při získávání svého místa na trhu, tedy svého tržního podílu

- Analýza prodeje

– hodnotící, kontrolní pohled na výsledky prodeje za určité časové období s cílem kvantifikovat hlavní příčiny minulého vývoje a jejich odpad na celkové výsledky v prodeji

- Základní kroky

- nejprve se porovnávají skutečné a plánované prodeje, a to celkem podle poboček, regionů, výrobků, apod. a zjistí se odchylky od očekávaného stavu, tedy plánu

- hledání odpovědi na otázku, proč se prodej v minulém období vyvíjel právě tímto způsobem

- analýzy prodeje jsou užitečné při plánování a kontrole prodeje, tvorbě standardů výkonnosti prodejců, jejich odměňování i tvorbě strategických plánů firmy

- jejich informační hodnota roste, pokud jsou prováděny opakovaně a pravidelně

- Uvádění nového produktu na trh

– snížit riziko neúspěchu nového výrobku je úkolem tzv. výrobkového výzkumu

Témata, do kterých materiál patří