Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- charakteristiky osobnosti

– zřetelné psychologické vlastnosti, které vedou k relativně stálému a pevnému vztahu k prostředí

Psychologické faktory

- vnímání

– proces, během nějž jednotlivec sbírá, třídí a interpretuje vstupní informace pro vytváření smysluplného obrazu světa

- charakteristiky

- selektivní pozornost – člověk není schopen věnovat pozornost všemu – proto si vybírá

- selektivní zkreslení – sklon lidí přizpůsobovat informace osobnímu názoru

- selektivní zapamatování - sklon zapamatovat si to, co je v souladu s jejich postoji

Učení

- změny chování jednotlivce na základě jeho předchozích zkušeností

- jsou utvářeny vzájemným působením pohnutek, stimulů, podnětů a reakcí

- mínění a postoje

- mínění – stálý názor člověka na něco (počítačové hry)

- postoj – vyjadřuje kladný nebo záporný vztah člověka a emotivní pocit vůči nějaké věci nebo myšlence (geneticky upravené potraviny)

Motivace

- motiv je potřeba, která je dostatečně silná k tomu, aby přinutila člověka jednat

- motivační teorie:

- Freudova – založena na předpokladu, že psychické síly, které ovlivňují lidské jednán, jsou převážně neuvědomělé

- Maslowova – tvrdí, že lidské potřeby jsou hierarchicky uspořádány od těch nejnaléhavějších po nejméně naléhavé

- Herzbergova (dvoufaktorová) – rozlišuje u produktu faktory způsobující nespokojenost a faktory způsobující spokojenost zákazníka

Druhy chování spotřebitele

- pro marketing je důležité pochopit mechanismus, podle kterého spotřebitel při nákupu jedná

- bereme v úvahu míru rozdílnosti mezi produkty a stupeň zaujetí spotřebitele při nákupu

VYSOKÉ ZAUJETÍ NÍZKÉ ZAUJETÍ PODSTATNÉ ROZZDÍLY KOMPLEXNÍ CHOVÁNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE HLEDAJÍCÍHO ROZMANITOST NEPODSTATNÉ ROZDÍLY CHOVÁNÍ SNIŽUJÍCÍ NESOULAD STEREOTYPNÍ CHOVÁNÍ

Komplexní chování

- spotřebitel vnímá rozdíly mezi produkty a na nákup se velmi soustředí (nákladné, složité a ne příliš často kupované produkty)

- úkol marketingu – informovat o vlastnostech produktu

Chování snižující nesoulad

- spotřebitel nevidí podstatné rozdíly, koupě bývá uzavřena rychle, později může zákazník pocítit rozladění – nesoulad mezi tím co chtěl a co má (nátěrové hmoty)

- úkol marketingu – udržovat spojení se zákazníky i po koupi

Stereotypní chování

- lidé nepotřebují získávat a vyhodnocovat informace o produktu, protože ho znají a jsou spokojení (mýdlo, zubní pasta)

- úkol marketingu – slevy, vzorky…., podnítit vyzkoušení daného produktu

Chování spotřebitele hledajícího rozmanitost

- nízká míra zaujetí, přestože mezi produkty existují podstatné rozdíly, zákazník často střídá druhy z touhy po rozmanitosti (sušenky)

- úkol marketingu – převést chování spotřebitele na stereotyp (reklama, dominace na pultech)

Témata, do kterých materiál patří