Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Proces rozhodování při koupi

- identifikace problému – spotřebitel si uvědomí nějakou potřebu (= starý mobil už nefunguje)

- shromažďování informací – stimulovaný spotřebitel může, ale nemusí hledat s různou intenzitou další informace (= reklamy na mobilní telefony, operátory, doporučení přátel, reference na internetu)

- hodnocení alternativ – je proces individuální pro každého spotřebitele a každou nákupní situaci

- rozhodování a výběr produktu – do rozhodnutí vstupují i postoje jiných lidí, příjem rodiny, změna ceny…

- chování spotřebitele pro koupi (= spokojenost)

Spokojenost přináší tyto důsledky

- věrnost

- generalizaci – přechod z věrnosti k výrobku na věrnosti firmě

- kladné slovo z úst k ústům

Nespokojenost přináší

- rozladění

- snížit rozladění lze- poskytování záruk, možností vrácení zboží

Používání produktu

- skladování – není s ním tedy příliš spokojen

- prodej nebo výměna – další prodej tím utrpí

- nový způsob použití – nutno reagovat reklamou

- vyhození - starat se, jak s produktem dále naložit, zvláště poškozuje-li živ. prostředí

Typy nákupních rozhodovacích procesů

- rutinní – projevuje se u zboží, které spotřebitel dobře zná, které nakupuje běžně

- omezené řešení problému – pokud se jedná o zboží nakupované občas

- rozšířené rozhodování - je uplatňování všech fází rozhodování

Přijetí nového výrobku – adopční proces

- spotřebitel prochází ve svém vztahu k novému výrobku několik stádií

- povědomí – uvědomuje si existenci noviny na trhu

- znalost – rozšiřuje své povědomí o další informace

- zájem – objevuje se zaujetí a orientace na výrobek

- vyhodnocení – hodnocení pro a proti nového výrobku

- pokus – vyzkoušení výrobku

- přijetí (adopce) – spotřebitel začne výrobek pravidelně kupovat, používat

Jak se šíří inovace – difuzní proces

5 kategorií spotřebitelů (E. M. Rogers)

- inovátoři

– kupují výrobek jako první spotřebitelští radikálové, nastolují trendy (asi 2,5 %)

- rychle přijímající

– jsou novým výrobkům velmi otevření, spotřebitelé liberálové „v mezi zákona“ (13,5 %)

- rychlá většina

– přijímají nový výrobek dříve než průměrný spotřebitel, mají ho rádi, ale jsou opatrnější (34 %)

- pomalá většina

– výrobek koupí, až když jej užívá jejich okolí, konzervativní (34%)

- opozdilci

– přijímají výrobek až když má nebo nakupuje snad každý, spotřebitelští ultrakonzervativci (16%)

Přednáška 6 26. 10. 2011

Marketing

Analýza trhu organizací a analýza konkurence

(proč a jak nakupují organizace)

Trh organizací – B2B trh (business-to-business)

- mezipodnikový trh

- je tvořen organizacemi (firmami) a jednotlivci, kteří kupují výrobky a služby pro účely své hospodářské činnosti (prodej, pronájem, další zpracování atd.)

Témata, do kterých materiál patří