Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- běžné nástroje (čtení knih, časopisů, obchodních publikací, rozhovory se zákazníky, dodavateli, distributory a dalšími partnery ve vnějším prostředí, rozhovory s jinými manažery a zaměstnanci

Marketingový výzkumný systém

- marketingoví manažeři však vyžadují řadu dalších informací, (znát konkurenční postavení na trhu, prognózu poptávky pro příští rok nebo účinnost propagace, spokojenost zákazníků)

- proto je třeba provádět vlastní marketingový výzkum

Získané databáze

- také nabízejí množství informací pro marketingová rozhodování

Marketingový výzkum

- je systematické určování, shromažďování, analyzování a vyhodnocování informací, které se týkají určitého problému trhu, který chce firma řešit

- rozlišuje:

- marketingový výzkum – systematická, komplexní a dlouhodobá aktivita

- průzkum trhu – slouží k řešení aktuálních jednorázových problémů

Základní typy výzkumu

- celková analýzu trhu – poskytuje přehled o trhu a jeho hlavních činitelích (poptávce, sortimentu, konkurentech)

- výzkum konečného spotřebitele – objasňuje skutečně chování zákazníků na trhu ve vztahu ke zkoumanému výrobku

- výzkum průmyslového trhu – zahrnuje výzkum mezi podnikatelskými subjekty

- výzkum konkurence – poskytuje hlubší pohled na chování konkurence než celková tržní analýza

- výrobkový výzkum – věnuje pozornost výrobku, jeho vlastnostem, kvalitě, obalu, značce a ceně

- výzkum reklamy – věnuje se přípravě reklamní kampaně i zjišťování její úspěšnosti

- výzkum image – sleduje obraz, který si zákazníci vytvářejí o firmě, jejích výrobcích či službách

- výzkum zahraničních trhů – přináší podobné informace o zvláštnostech, kterými se tyto trhy vyznačují, bývá náročnější a také nákladnější

Realizace marketingového výzkumu

- firmy mohou realizovat marketingový výzkum 2 způsoby:

- velké společnosti – mají vlastní marketingová výzkumná oddělení

- malé firmy – angažování studentů a vyučujících na VŠ na marketingových výzkumných projektech,

- využíváním počítačových informačních sítí,

- zkoušení konkurentů, využitím služeb zakázkových firem marketingového výzkumu apod.

Proces marketingového výzkumu

- má základní 4 kroky:

- definování problému a cíle výzkumu

- zpracování plánu výzkumu

- realizaci plánu výzkumu, sběr a analýzu informací

- interpretaci poznatků a zprávu o výsledcích

Definování problému a cíle výzkumu

- rozlišuje problém a cíl!

- Problém – otázky, na které potřebuje firma nalézt odpovědi

- Cíl – konkretizace toho, co má být, zjištěno; často bývá vyjádřen formou vědecké hypotézy

- cíl výzkumu musí být vymezen velmi přesně, často bývá vyjádřen formou vědecké hypotézy

- Může jít o cíl:

- poznávací (shromáždit potřebné informace o problému)

Témata, do kterých materiál patří