Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- tvoří podstatnou část SWOT analýzy
- Analýza spotřebitelských trhů - jejích smyslem je zjistit:
- kdo tvoří trh – zákazníci
- co trh kupuje – předměty, služby
- proč trh kupuje – účely
- kdo se podílí na kupování – organizace nákupu
- jak trh kupuje – operace
-kdy trh kupuje – příležitosti
- kde trh kupuje – odbytiště
Analýza trhu institucí (organizací)
- odhaluje:
- co představuj trhy organizaci a čím se liší od trhů spotřebitelských
- jaké kupní situace se u nakupujících organizací objevují
- kdo se podílí na kupních procesech těchto organizací
- jaké hlavní vlivy na ně působí
- jak probíhá kupní rozhodování u organizací
- jak se liší trhy vládní a trhy institucí od trhů obchodních
Analýza konkurence
- efektivita marketingového plánování závidí zároveň na znalosti konkurence
- proto je třeba zjistit:
- kdo jsou naši konkurentu
- jaké jsem jejich strategie
- jaké jsou jejich cíle
- jaké jsou jejich silné a slabé stránky
- jak obvykle reagují na své ohrožení
Přednáška 4 12. 10. 2011
Marketing
Marketingový informační systém a marketingový výzkum
- pro správná rozhodnutí jsou potřebné přesné, aktuální a relativní informace
Marketingový informační systém tvoří
- lidé, zařízení a informační technologie
- na sběr, třídění, analýzu, hodnocení a distribuci potřebných a včasných a přesných informací
- nutných pro marketingové rozhodování
MIS zahrnuje důležité složky
-zdroje dat
- informační technologie
- informace pro rozhodování
Základní funkce MIS
- potřeba informací neustále roste
- 1. určení informačních potřeb
- dobrý MIS dává do souladu informace, které manažeři požadují s těmi, které je možno poskytnout
- musí také rozhodnout, zda užitek ze získané informace odpovídá nákladům na její zabezpečení
- 2. získávání informací
- z vnitřních zdrojů (interní záznamy, údaje o prodeji, objednávkách, nákladech, běžných příjmech)
- z marketingového zpravodajství (informace o vývoji marketingového prostředí – od vlastních zaměstnanců, dodavatelů, zprostředkovatelů, zákazníků)
-z marketingového výzkumu (jehož úkolem je vyřešit určitý problém nebo vyhodnotit vytvořenou příležitosti
- z externích databází (demografické, ekonomické, statistické a jiné údaje)
Interní informační systém
- poskytuje informace o výsledcích
- zahrnuje existující přehledy objednávek, prodejů, cen, skladových zásob, pohledávek, dluhů atd.
- analýza těchto informací umožňuje manažerům identifikovat důležité příležitostí a problémy
- základem vnitřního informačního systému je cyklus „objednávka – dodávka – faktura“
Marketingový zpravodajský systém
- poskytuje informace o událostech
- je to soubor postupů a informačních zdrojů, využívaných manažery pro získání potřebných informací o vývoji v tržním prostředí