Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- tvoří podstatnou část SWOT analýzy

- Analýza spotřebitelských trhů - jejích smyslem je zjistit:

- kdo tvoří trh – zákazníci

- co trh kupuje – předměty, služby

- proč trh kupuje – účely

- kdo se podílí na kupování – organizace nákupu

- jak trh kupuje – operace

-kdy trh kupuje – příležitosti

- kde trh kupuje – odbytiště

Analýza trhu institucí (organizací)

- odhaluje:

- co představuj trhy organizaci a čím se liší od trhů spotřebitelských

- jaké kupní situace se u nakupujících organizací objevují

- kdo se podílí na kupních procesech těchto organizací

- jaké hlavní vlivy na ně působí

- jak probíhá kupní rozhodování u organizací

- jak se liší trhy vládní a trhy institucí od trhů obchodních

Analýza konkurence

- efektivita marketingového plánování závidí zároveň na znalosti konkurence

- proto je třeba zjistit:

- kdo jsou naši konkurentu

- jaké jsem jejich strategie

- jaké jsou jejich cíle

- jaké jsou jejich silné a slabé stránky

- jak obvykle reagují na své ohrožení

Přednáška 4 12. 10. 2011

Marketing

Marketingový informační systém a marketingový výzkum

- pro správná rozhodnutí jsou potřebné přesné, aktuální a relativní informace

Marketingový informační systém tvoří

- lidé, zařízení a informační technologie

- na sběr, třídění, analýzu, hodnocení a distribuci potřebných a včasných a přesných informací

- nutných pro marketingové rozhodování

MIS zahrnuje důležité složky

-zdroje dat

- informační technologie

- informace pro rozhodování

Základní funkce MIS

- potřeba informací neustále roste

- 1. určení informačních potřeb

- dobrý MIS dává do souladu informace, které manažeři požadují s těmi, které je možno poskytnout

- musí také rozhodnout, zda užitek ze získané informace odpovídá nákladům na její zabezpečení

- 2. získávání informací

- z vnitřních zdrojů (interní záznamy, údaje o prodeji, objednávkách, nákladech, běžných příjmech)

- z marketingového zpravodajství (informace o vývoji marketingového prostředí – od vlastních zaměstnanců, dodavatelů, zprostředkovatelů, zákazníků)

-z marketingového výzkumu (jehož úkolem je vyřešit určitý problém nebo vyhodnotit vytvořenou příležitosti

- z externích databází (demografické, ekonomické, statistické a jiné údaje)

Interní informační systém

- poskytuje informace o výsledcích

- zahrnuje existující přehledy objednávek, prodejů, cen, skladových zásob, pohledávek, dluhů atd.

- analýza těchto informací umožňuje manažerům identifikovat důležité příležitostí a problémy

- základem vnitřního informačního systému je cyklus „objednávka – dodávka – faktura“

Marketingový zpravodajský systém

- poskytuje informace o událostech

- je to soubor postupů a informačních zdrojů, využívaných manažery pro získání potřebných informací o vývoji v tržním prostředí

Témata, do kterých materiál patří