Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nejznámější metoda identifikace
Metoda BCG
- třídění strategických podnikatelských jednotek podle podílu na trhu a tempo růstu trhu
TEMPO RŮTSTU TRHU VYSOKÉHVĚZDY
Rostoucí zisk
Vysoké investice na financování
Mohou se stát dojnými kravami
OTAZNÍKY
Nízký zisk
Značné investice
Některé se stanou hvězdami, jiné psy
NÍZKÉDOJNÉ KRÁVY
Zavedené, úspěšné j.
Nejvyšší zisk
Vyžadují méně investic
BÍDNÍ PSI
Nenižší zisk
Nejsou perspektivní
VYSOKÝ NÍZKÝ RELATIVNÍ PODÍL NA TRHUPo klasifikaci podnikatelských jednotek je třeba
- 1. Rozhodnout, jak s nimi naložit v budoucnosti
- existují 4 strategie
- zvyšovat podíl jednotky na trhu (více investovat)
- udržet podíl jednotky na dosavadní úrovni
- sklízet úrodu z jednotek
- zbavit se jednotky odprodejem nebo útlumem
- 2. Rozhodnout, kolik prostředků bude na jejich rozvoj vynaloženo
Další rozvoj podnikatelského portfolia se může uskutečnit jedním z následujících způsobů
Intenzivní růst Integrovaný růst Diverzifikacehledat možnosti, jak
zvýšit prodej z existujícího podnikatelského portfólia
(Ansoffova matice růstu)
budovat integrační vztahy s jinými partnery rozšířit portfólio o další nesourodé jednotky (produkty, činnosti)Příležitosti intenzivního růstu
- hledání možnosti rozvoje existujícího podnikatelského portfolia
- Ansoffova matice růstu
CHARAKTER PRODUKTU SOUČASNÝ NOVÝCHARAKTER
TRHU
SOUČASNÝPENETRACE
TRHU
VÝVOJ NOVÝCH PRODUKTŮ NOVÝ ZVĚTŠOVÁNÍ TRHU DIVERZIFIKACEPříležitosti integrovaného růstu
- představují budování integračních vztahů, které mají vztah k běžným aktivitám firmy
- může přitom jít o tzv.
- zpětnou integraci (představuje spojení s dodavateli)
- integraci směřující zpět (např. vztahy s obchodníky)
- horizontální integraci (např. spojení s konkurencí
Příležitostí diverzifikačního růstu
- znamenají rozšíření podnikatelského portfolia o takové jednotky, které s existujícími nesouvisí
- jsou to např.:
- soustředná diverzifikace (vývoj výrobků, které mají určitou technologickou nebo marketingovou vazbu na stávající řadu výrobků a jsou přitažlivé pro jiný segment zákazníků)
- horizontální diverzifikace (výroba nových produktů, které zaujmou stávající zákazníky)
- nesourodá diverzifikace (výroba zcela odlišných produktů, které vyžadují zcela nové technologie
Funkční – marketingové – plánování
Co je to Marketingové plánování Kdo to dělá Ředitel (vedení) oddělení marketingu Co dělají-
Provádějí situační analýzu
-
Stanovují marketingové cíle
-
Vytvářejí marketingové strategie
-
Realizují marketingové strategie
-
Monitorují a kontrolují provádění marketingových činností
Strategické plány neposkytují detaily o tom, jak dosáhnout stanovených cílů
- cílem marketingového plánování je dosáhnout toho, aby firma zabezpečila