Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nejznámější metoda identifikace

Metoda BCG

- třídění strategických podnikatelských jednotek podle podílu na trhu a tempo růstu trhu

TEMPO RŮTSTU TRHU VYSOKÉ

HVĚZDY

Rostoucí zisk

Vysoké investice na financování

Mohou se stát dojnými kravami

OTAZNÍKY

Nízký zisk

Značné investice

Některé se stanou hvězdami, jiné psy

NÍZKÉ

DOJNÉ KRÁVY

Zavedené, úspěšné j.

Nejvyšší zisk

Vyžadují méně investic

BÍDNÍ PSI

Nenižší zisk

Nejsou perspektivní

VYSOKÝ NÍZKÝ RELATIVNÍ PODÍL NA TRHU

Po klasifikaci podnikatelských jednotek je třeba

- 1. Rozhodnout, jak s nimi naložit v budoucnosti

- existují 4 strategie

- zvyšovat podíl jednotky na trhu (více investovat)

- udržet podíl jednotky na dosavadní úrovni

- sklízet úrodu z jednotek

- zbavit se jednotky odprodejem nebo útlumem

- 2. Rozhodnout, kolik prostředků bude na jejich rozvoj vynaloženo

Další rozvoj podnikatelského portfolia se může uskutečnit jedním z následujících způsobů

Intenzivní růst Integrovaný růst Diverzifikace

hledat možnosti, jak

zvýšit prodej z existujícího podnikatelského portfólia

(Ansoffova matice růstu)

budovat integrační vztahy s jinými partnery rozšířit portfólio o další nesourodé jednotky (produkty, činnosti)

Příležitosti intenzivního růstu

- hledání možnosti rozvoje existujícího podnikatelského portfolia

- Ansoffova matice růstu

CHARAKTER PRODUKTU SOUČASNÝ NOVÝ

CHARAKTER

TRHU

SOUČASNÝ

PENETRACE

TRHU

VÝVOJ NOVÝCH PRODUKTŮ NOVÝ ZVĚTŠOVÁNÍ TRHU DIVERZIFIKACE

Příležitosti integrovaného růstu

- představují budování integračních vztahů, které mají vztah k běžným aktivitám firmy

- může přitom jít o tzv.

- zpětnou integraci (představuje spojení s dodavateli)

- integraci směřující zpět (např. vztahy s obchodníky)

- horizontální integraci (např. spojení s konkurencí

Příležitostí diverzifikačního růstu

- znamenají rozšíření podnikatelského portfolia o takové jednotky, které s existujícími nesouvisí

- jsou to např.:

- soustředná diverzifikace (vývoj výrobků, které mají určitou technologickou nebo marketingovou vazbu na stávající řadu výrobků a jsou přitažlivé pro jiný segment zákazníků)

- horizontální diverzifikace (výroba nových produktů, které zaujmou stávající zákazníky)

- nesourodá diverzifikace (výroba zcela odlišných produktů, které vyžadují zcela nové technologie

Funkční – marketingové – plánování

Co je to Marketingové plánování Kdo to dělá Ředitel (vedení) oddělení marketingu Co dělají
  1. Provádějí situační analýzu

  2. Stanovují marketingové cíle

  3. Vytvářejí marketingové strategie

  4. Realizují marketingové strategie

  5. Monitorují a kontrolují provádění marketingových činností

Strategické plány neposkytují detaily o tom, jak dosáhnout stanovených cílů

- cílem marketingového plánování je dosáhnout toho, aby firma zabezpečila

Témata, do kterých materiál patří