Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- dostupnost produktu pro zákazníka na místě a v čase podle jeho přání

- zahrnuje všechny činností nezbytné pro přemístění produktu od výrobce (dodavatele) na místo vybrané spotřebitelem nebo uživatelem nebo na místo, kde si mohou potenciální zákazníci produkty snadno koupit

- svoji konkrétní podobu nachází především v distribučních cestách

Marketingová komunikace (propagace) – promotion

- každá forma kominice, prostřednictvím které firma informuje, přesvědčuje nebo připomíná lidem své výrobky, služby, image, myšlenky, místo ve společnosti nebo vliv na společnost

- složky komunikačního mixu

- reklama

- podpora prodeje

- osobní prodej

- public relation

- přímá marketing

- spotřebitele informuje o nabídkách, novinkách, změnách

- podnikateli umožňuje prosadit se v rozsáhlé nabídce a prodat své zboží, pomáhá upevňovat dlouhodobě trvalé vztahy se zákazníky a další veřejnosti

Vývoj marketingu

- 50. léta – převládá hromadná výroba a silná orientace na výrobu a prodej

- marketing plnil především distribuční funkci

- 60. léta – období vzniku marketingu

- marketing byl chápán především jako operativní technika ovlivňování zákazníka, do centra pozornosti se dostaly nástroje marketingového mixu

- 70. léta – dochází k dlouhodobější orientaci firem na marketing

- marketing se začíná etablovat jako paralelní funkce vedení

- 80. léta – první, ropná krize, následná recese, omezení surovinových zdrojů, nasycení trhů a vytlačování konkurence

- firmy se ještě silněji zaměřují na marketing

- 90. léta – dosud

- marketing se stává funkci vedení, interpretace marketingu se posunuje na tržně orientovanou koncepci řízení, nová éra

Marketingové výzvy pro začátek 21. století

- Politické a společenské výzvy

- trend k multikulturním společnostem – rozsáhlé stěhování národů a zásadní změny ve struktuře obyvatelstva

- sociodemografické změny – ve vyspělých zemích klesá porodnost, prodlužuje se délka života domácího obyvatelstva

- trend ke společnosti „volného času“ – ekonomické výsledky umožňují růst volného času – volný čas překročí čas práce

- nové formy života a práce vedou ke změně hodnot

- „multiopční společnost“ – lidé si mohou volit ve všech oblastech života mezi velkým množstvím alternativ

- Technologické výzvy

- další vznik klíčových technologií – představuje vzpruhu pro uskutečnění změn a hospodářský růst

- vznik nových propojených výrobních koncepcí a nové filozofie výroby

- odklon od hromadné výroby – flexibilní, roboty vybavená automatizovaná technika umožňuje výrobu malých sérií, kusovou či zakázkovou výrobu, která více respektuje požadavky spotřebitelů

- Ekologické výzvy

- rizika životního prostředí nabývají globálních rozměrů – ekologické problémy prorůstají do problémů politických, prognózy požadují na ekologickou, sociálně tržní ekonomiku či trvale udržitelný rozvoj

Témata, do kterých materiál patří