Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- dostupnost produktu pro zákazníka na místě a v čase podle jeho přání
- zahrnuje všechny činností nezbytné pro přemístění produktu od výrobce (dodavatele) na místo vybrané spotřebitelem nebo uživatelem nebo na místo, kde si mohou potenciální zákazníci produkty snadno koupit
- svoji konkrétní podobu nachází především v distribučních cestách
Marketingová komunikace (propagace) – promotion
- každá forma kominice, prostřednictvím které firma informuje, přesvědčuje nebo připomíná lidem své výrobky, služby, image, myšlenky, místo ve společnosti nebo vliv na společnost
- složky komunikačního mixu
- reklama
- podpora prodeje
- osobní prodej
- public relation
- přímá marketing
- spotřebitele informuje o nabídkách, novinkách, změnách
- podnikateli umožňuje prosadit se v rozsáhlé nabídce a prodat své zboží, pomáhá upevňovat dlouhodobě trvalé vztahy se zákazníky a další veřejnosti
Vývoj marketingu
- 50. léta – převládá hromadná výroba a silná orientace na výrobu a prodej
- marketing plnil především distribuční funkci
- 60. léta – období vzniku marketingu
- marketing byl chápán především jako operativní technika ovlivňování zákazníka, do centra pozornosti se dostaly nástroje marketingového mixu
- 70. léta – dochází k dlouhodobější orientaci firem na marketing
- marketing se začíná etablovat jako paralelní funkce vedení
- 80. léta – první, ropná krize, následná recese, omezení surovinových zdrojů, nasycení trhů a vytlačování konkurence
- firmy se ještě silněji zaměřují na marketing
- 90. léta – dosud
- marketing se stává funkci vedení, interpretace marketingu se posunuje na tržně orientovanou koncepci řízení, nová éra
Marketingové výzvy pro začátek 21. století
- Politické a společenské výzvy
- trend k multikulturním společnostem – rozsáhlé stěhování národů a zásadní změny ve struktuře obyvatelstva
- sociodemografické změny – ve vyspělých zemích klesá porodnost, prodlužuje se délka života domácího obyvatelstva
- trend ke společnosti „volného času“ – ekonomické výsledky umožňují růst volného času – volný čas překročí čas práce
- nové formy života a práce vedou ke změně hodnot
- „multiopční společnost“ – lidé si mohou volit ve všech oblastech života mezi velkým množstvím alternativ
- Technologické výzvy
- další vznik klíčových technologií – představuje vzpruhu pro uskutečnění změn a hospodářský růst
- vznik nových propojených výrobních koncepcí a nové filozofie výroby
- odklon od hromadné výroby – flexibilní, roboty vybavená automatizovaná technika umožňuje výrobu malých sérií, kusovou či zakázkovou výrobu, která více respektuje požadavky spotřebitelů
- Ekologické výzvy
- rizika životního prostředí nabývají globálních rozměrů – ekologické problémy prorůstají do problémů politických, prognózy požadují na ekologickou, sociálně tržní ekonomiku či trvale udržitelný rozvoj