Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- zvýšení citlivosti na ekologii – jde o to, aby výrobky a služby po celou dobu cyklu životnosti odpovídaly ekologickým požadavkům podle hesla „od kolébky až po hrob“

- publicita ekologických problémů

Změny v chování spotřebitelů, konkurence a obchodu

- vývoj chování spotřebitelů

- mění se struktura potřeb

- konzumní požitky se individualizuj a socializují

- cílové skupiny se tříští a jsou nestabilní

- spotřební chování respektuje ekologii

- vývoj chování konkurence

- konkurence se dále globalizuje

- je velice dynamická

- dochází k polarizaci forem konkurence

- změny v chování obchodu

- proces koncentrace obchodu se dynamicky urychluje

- mění se formy podnikání a organizace

- dochází k integraci obchodu směrem vpřed (rostoucí nákupní vliv nutí výrobce více než dosud, aby přebírali klasické obchodní funkce)

- novou formu prodeje představuje „elektronické nakupování“

Přednáška 2 5. 10. 2011

Marketing

Řízení marketingové činnosti

- je proces, který směřuje k zajištění shody mezi cíli a zdroji organizace na jedné straně a příležitostmi a omezeními, které přináší trh, na straně druhé

- v centru jeho pozornosti jsou cílové skupiny spotřebitelů

- firma proto identifikuje celkový trh, rozdělí ho na menší segmenty a vybere ty nejslibnější, zpracuje marketingový mix

- k tomu potřebuje zabezpečit analýzu, plánování, praktické provádění a kontrolu činnosti

- zároveň sleduje marketingové prostředí a přizpůsobuje se mu

Proces řízení marketingových činností prochází těmito fázemi:

-1. analýza vnějšího a vnitřního prostředí – situační analýza

- 2. plánování

. strategické

- marketingové

- provozní

- 3. implementace (realizace) jednotlivých činností

- 4. kontrola

  1. Analýza prostředí – situační analýza

- vychází z charakteristiky současného stavu a směřuje k odhadu budoucího vývoje

-1. Popis dosavadního stavu

- při popisu marketingové situace nás zajímá zejména

- vývoj trhu (celkový i jednotlivých tržních segmentů)

- potřeby a přání zákazníků, jejich názory, postoje a chování

- vývoj prodeje, cen a zisků (podle skupin výrobků, marketingových cest i teritorií)

- identifikace konkurentů podniku a jejich charakteristika

TRH = souhrn existujících i potenciálních zákazníků

- 2. Charakteristika marketingového prostředí

- východiskem pro plánování je důkladná znalost a pochopení prostředí

- marketingové prostředí je tvořeno vnějším a vnitřním prostředím

- Vnější prostředí

- nekontrolovatelné prvky mimo organizace, které mohou mít na její výkon buď pozitivní, nebo negativní vliv

- je zdrojem příležitostí a rizik

- Vnitřní prostředí

- kontrolovatelné prvky uvnitř firmy, které ovlivňují její činnosti

- vytváří její silné a slabé stránky

- výsledkem analýzy vnitřního a vnějšího prostředí je tzv. SWOT analýza

Témata, do kterých materiál patří