Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- 3. Odhad budoucího vývoje

- se uskutečňuje formou různých prognóz – např. prodeje, zisků, cen..

- 4. Analýza spotřebitele

- výzkum faktorů, které ovlivňují jeho chování a rozhodování při nákupu

-5. Analýza konkurence

- zjišťování informací o současné i potenciální rivalitě mezi firmami, které nabízejí stejný nebo i alternativní způsob uspokojování dané potřeby

  1. Plánování

- je jádrem řízení marketingové činnosti

Plánování probíhá na 3 úrovních

- strategické plánování - proces manažerského rozhodování, které usiluje o sladění zdrojů a schopností organizace na jedné straně a tržních příležitostí na straně druhé, s cílem přežití a dlouhodobého růstu (cca i 5 let)

- funkční - marketingové plánování - rozhodovací proces, který se zaměřuje na vytváření detailních krátkodobých a taktických plánů v oblasti marketingu, na podporu dlouhodobých strategických plánů organizace

- provozní plánování - rozhodovací proces zaměřený na tvorbu detailních každodenních činností, jimiž jsou realizovány marketingové plány organizace (den, týden, měsíce)

Strategické plánování

Co je to Strategické plánování Kdo to dělá Vrcholový management Co dělají
  1. Definují poslání firmy,

  2. Vyhodnocují vnitřní a vnější prostředí

  3. Stanovují cíle celé organizace

  4. Vytvářejí obchodní (podnikatelské) portfólio

  5. Vypracovávají strategie růstu

Definování poslání firmy

- Poslání – formální prohlášení strategických plánů firmy, které popisuje celkový účet firmy a její záměry ve vztahu k zákazníkům, produktům a zdrojům

- znamená zdůvodnit existenci firmy – čím je a čeho chce dosáhnout

- Co děláme? Kdo je náš zákazník? Jaký význam má náš produkt pro zákazníka? Čeho chceme dosáhnout?

- Charakter poslání ovlivňují tyto skutečnosti:

- historie firmy, preference majitelů, tržní prostředí, zdroje firmy, konkurenční výhody

- Poslání firmy tradičně definují názvem produktu nebo charakterem technologie

- Poslání by měli společně sdílet manažeři, zaměstnanci i zákazníci

- dobré poslání se vyznačuje třemi charakteristikami:

- mělo by se soustředit na omezený počet cílů: (ne-chceme vyrábět výrobky nejvyšší kvality)

-mělo by zdůrazňovat hlavní politiku a hodnoty, které chce firma uctívat

- mělo by vymezit pole působnosti (odvětví, rozsah produktů, kompetence, tržní segmenty, geografický rozsah)

Tvorba obchodního (podnikatelského) portfolia – SBU

- podnikatelské portfolio – je soubor podnikatelských aktivit a výrobků, mají své vlastní poslání, cíle, zdroje, manažery a konkurenty

- analýza existujícího portfolia má zpravidla tyto kroky:

- identifikace hlavních podnikatelských aktivit

- odhad atraktivnosti jednotlivých jednotek

- rozhodnutí o tom, jakou podporu si zaslouží každá z nich

- tvorba vhodných strategií pro jejich další rozvoj

Témata, do kterých materiál patří