Marketing přednášky na průěbžný test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Užitek
- výhody, které produkt přinese zákazníkovi
- být uspokojený, mít konkurenční výhodu při získávání práce, moci nezávisle cestovat
Marketing znamená vytvářet užitek
- užitek – výhody, které produkt přinese zákazníkovi a které jsou pro něho zdrojem určité hodnoty
Marketingový přístup přináší zákazníkovi různé typy užitků
- užitek formy - převedení vstupů do určitých produktů
- oděvní firma zkombinuje látky, nitě, zip a ozdoby do svatebních šatů
- užitek místa – produkty jsou dostupné zákazníkovi tam, kde je chtějí
- svatební šaty ušité v Praze nejsou nevěstě k ničemu, pokud jí nejsou doručeny do Karviné
- užitek času – produkty musí být dostupné v době, kdy je zákazník potřebuje nebo očekává
- nevěsta musí dostat šaty v čas
- užitek vlastnictví – umožňuje spotřebiteli produkt vlastnit, používat a užívat si jej
- nevěsta se svými šaty disponuje, užívá si je
Marketing je založený na směně
Směna je proces, při kterém něco získáme náhradou za něco jiného (zboží za peníze)
Podmínky směny
- musí existovat alespoň dva subjekty – jednotlivci nebo organizace
- obě strany musí mít vůli k transakci
- každá strana musí mít něco, co si přeje strana druhá
- obě strany se musí dohodnout na hodnotě směny a na tom, jak bude provedena
- každá strana musí mít možnost svobodně přijmout nebo odmítnout podmínky směny navržené druhou stranou
Podnikatelská koncepce (koncepce řízení)
- obecně charakterizují určitý přístup, určitou filozofii nebo směr podnikatelského myšlení
- vyjadřují, jak podnik může nejefektivněji dosahovat na trhu cíle, které si stanovil
Výrobní koncepce
- spotřebitelé budou mít v oblibě ty výrobky, které jsou široce dostupné za nízkou cenu, nebo když poptávka převyšuje nabídku
- zákazník se musí smířit s tím, co trh nabízí
Výrobková koncepce
- spotřebitel si oblíbí ty výrobky, které nabízejí větší kvalitu nebo výkon
- !! pozor na tzv. marketingovou krátkozrakost !!
Prodejní koncepce
-firma nejprve produkt vytvoří a pak různými metodami (agresivními prodejními postupy) přesvědčuje zákazníka ke koupi
- nevyhledávané zboží, nadbytečné kapacity
Marketingová koncepce
- firma nejprve zjišťuje, jaké má zákazník potřeby, potom se zaměřuje na vývoj produktu, který těmto potřebám vyhovuje a zároveň přináší přiměřený zisk
- znamená soustředění se na trh, orientaci na potřeby zákazníka
Koncepce společenského (sociálního) marketingu
- úkolem firmy je uspokojení potřeby zákazníků tak, aby z toho profitovala i veřejnost – a samozřejmě také firma
- např. vyhovět společenské potřebě čistého životního prostředí – vyvíjet recyklovatelné obaly, zvyšovat bezpečnost produktů, sponzorovat aktivity spojené s řešením společenských a sociálních problémů..