Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing přednášky na průěbžný test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Užitek

- výhody, které produkt přinese zákazníkovi

- být uspokojený, mít konkurenční výhodu při získávání práce, moci nezávisle cestovat

  1. Marketing znamená vytvářet užitek

- užitek – výhody, které produkt přinese zákazníkovi a které jsou pro něho zdrojem určité hodnoty

Marketingový přístup přináší zákazníkovi různé typy užitků

- užitek formy - převedení vstupů do určitých produktů

- oděvní firma zkombinuje látky, nitě, zip a ozdoby do svatebních šatů

- užitek místa – produkty jsou dostupné zákazníkovi tam, kde je chtějí

- svatební šaty ušité v Praze nejsou nevěstě k ničemu, pokud jí nejsou doručeny do Karviné

- užitek času – produkty musí být dostupné v době, kdy je zákazník potřebuje nebo očekává

- nevěsta musí dostat šaty v čas

- užitek vlastnictví – umožňuje spotřebiteli produkt vlastnit, používat a užívat si jej

- nevěsta se svými šaty disponuje, užívá si je

  1. Marketing je založený na směně

Směna je proces, při kterém něco získáme náhradou za něco jiného (zboží za peníze)

Podmínky směny

- musí existovat alespoň dva subjekty – jednotlivci nebo organizace

- obě strany musí mít vůli k transakci

- každá strana musí mít něco, co si přeje strana druhá

- obě strany se musí dohodnout na hodnotě směny a na tom, jak bude provedena

- každá strana musí mít možnost svobodně přijmout nebo odmítnout podmínky směny navržené druhou stranou

Podnikatelská koncepce (koncepce řízení)

- obecně charakterizují určitý přístup, určitou filozofii nebo směr podnikatelského myšlení

- vyjadřují, jak podnik může nejefektivněji dosahovat na trhu cíle, které si stanovil

Výrobní koncepce

- spotřebitelé budou mít v oblibě ty výrobky, které jsou široce dostupné za nízkou cenu, nebo když poptávka převyšuje nabídku

- zákazník se musí smířit s tím, co trh nabízí

Výrobková koncepce

- spotřebitel si oblíbí ty výrobky, které nabízejí větší kvalitu nebo výkon

- !! pozor na tzv. marketingovou krátkozrakost !!

Prodejní koncepce

-firma nejprve produkt vytvoří a pak různými metodami (agresivními prodejními postupy) přesvědčuje zákazníka ke koupi

- nevyhledávané zboží, nadbytečné kapacity

Marketingová koncepce

- firma nejprve zjišťuje, jaké má zákazník potřeby, potom se zaměřuje na vývoj produktu, který těmto potřebám vyhovuje a zároveň přináší přiměřený zisk

- znamená soustředění se na trh, orientaci na potřeby zákazníka

Koncepce společenského (sociálního) marketingu

- úkolem firmy je uspokojení potřeby zákazníků tak, aby z toho profitovala i veřejnost – a samozřejmě také firma

- např. vyhovět společenské potřebě čistého životního prostředí – vyvíjet recyklovatelné obaly, zvyšovat bezpečnost produktů, sponzorovat aktivity spojené s řešením společenských a sociálních problémů..

Témata, do kterých materiál patří