Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




17.Zdr.pr.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (35.17 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Nonverbální – viz níže

Nejčastější typy neverbální komunikace

 Sdělování pohledy

 Sdělování výrazem obličeje (mimika)

 Sdělování pohyby (kinezika)

 Sdělování fyzickými postoji (posturologie)

 Sdělování gesty (gestika)

 Sdělování dotyky (Haptika)

 Sdělování přiblížením nebo oddálením (proxemika)

 Sdělování úpravou zevnějšku

Formální stránka verbální komunikace

 Intenzita hlasu (hlasitost)

 Tónová výška hlasu

 Délka doby slovního projevu

 Rychlost slovního projevu

 Přestávky a pauzy v řeči, frázování

 Přesnost řeči

 Užívání správné odborné terminologie

Kladení otázek

 Funkce – Zjištění vědomostí, diagnostika potíží

- Diagnostika účinnosti učitelovy práce

- Řízení činností žáků, vedení cestou od nevědění k vědění sokratickými a heuristickými postupy

- Motivace žáka

- Usměrňování pozornosti žáků

 Druhy otázek – Otevřené – dávají žákovi prostor k volnému vyjádření

- Zavřené – vedou k jediné správné odpovědi

- Osobní – ptáme se po osobním přesvědčení, mínění, dojmu, mají místo ve výchovném rozhovoru

- Řečnické – učitel nečeká na takovou otázku odpověď

 Požadavky na učitelovy otázky

- Jednoznačnost pro učitele i žáky

- Logicky správné formulace

- Věcně správné formulace

- Nesugestivnost otázek

- Záměrnost otázek, jejich vedení pedagogickým strategickým plánem

Interakce učitel-žák

− Viz výše (práva učitele a žáka)

Interakce žák-žák

− Vyskytuje se takřka neustále

− Hodně ve skupinové výuce

− V tradičních hodinách při napovídání

− Obousměrná komunikační struktura (pokud by druhý žák nereagoval, tak se jedná o jednosměrnou)

Interakce učitel-rodič

− Méně častá (rodičovské schůzky, v případě problémů…)

− Osobní, telefonická, dopis, přes dítě

− Nutná ochota spolupracovat na obou stranách

− Vzájemný respekt

− Učitel by se měl snažit během komunikace získávat důvěru rodičů

− Měla by být oboustranná (dopisy nemají velký význam)

D. DIDAKTICKÉ ZPRACOVÁNÍ TÉMATU

− PowerPoint ova prezentace

− Pracovní list, křížovka

− Exkurze do klubu seniorů

Témata, do kterých materiál patří