Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (791.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

ŠVP - Školní vzdělávací program

  • tvorba ŠVP vychází z RVP a skládá z několika částí:

  1. Identifikační údaje (název ŠVP, vzdělávací program, studijní forma, zřizovatel…)

  2. Charakteristika školy (velikost, vybavení, charakteristika pedagogického sboru, dlouhodobé projekty, mezinárodní spolupráce)

  3. Charakteristika ŠVP (zaměření školy, profil absolventa, organizace přijímaček a maturity, zabezpečení žáků nadaných nebo se specifickými vzdělávacími potřebami)

  4. Učební plán (tabulace učebního plánu, poznámky)

  5. Učební osnovy (název předmětu, jeho charakteristika, vzdělávací obsah)

  6. Hodnocení žáků a autoevaluace školy (způsoby klasifikace, oblasti, cíle autoevaluace…)

Časově tematické plány

  • Jsou konečnou představou o výuce ve školním roce

  • Vycházejí z učební osnovy daného předmětu

  • Mají podobu konkrétních tematických celků detailně rozpracovaných do jednotlivých kapitol – témat

  • Ke každému tematickému celku, každému tématu je uvedena konkrétní časová dotace, v kontextu s daným školním rokem (prázdninami, svátky, plánovanými sportovními a dalšími aktivitami)

  • Vytváří je učitel sám dle potřeb dané školy, schvaluje ho ředitel nebo jiný pověřený pracovník (zpravidla zástupce ředitele)

Třídní kniha

  • Každá škola je ze zákona povinna vést třídní knihu, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu, avšak forma tohoto dokumentu je pro školy nezávazná

  • Třídní knihy je možné vést v listinné nebo elektronické podobě, avšak jejich archivace je povinná v tištěné podobě

  • Nová podoba třídní knihy by měla umožnit školám zachytit nejenom základní informace o organizaci výuky, ale také podchytit důležité aspekty ve vyučovacím procesu pro další didaktickou i evaluační práci učitelů

  • Záznam průběhu vyučovacího procesu byl uzpůsoben potřebám výuky podle ŠVP, což učitelům umožní přehledně a systematicky zaznamenávat rozvíjení konkrétních dovedností žáků a taktéž zachytit směřování výuky k očekávaným výstupům a k utváření klíčových kompetencí

  • Zápisy by měly vystihovat činnostní zaměření výuky a orientaci na dovednosti žáků, měly by být co nejjednodušší a měly by poskytovat kvalitní přehled o způsobu výuky nejen učiteli, ale i vedení školy nebo kontrolním institucím

  • Části třídní knihy poskytují prostor pro zaznamenávání jiných organizačních forem výuky, než je klasická vyučovací hodina - projektů, kurzů a akcí školy. Ucelený systematický přehled těchto aktivit může být pro učitele a vedení školy užitečnou pomůckou například při závěrečném hodnocení práce třídy v daném školním roce

  • Třídní kniha obsahuje

    • Název školy

    • Školní vzdělávací program – název a datum, od kdy je platný

    • Povinné a volitelné předměty

    • Absence žáků

    • Zájmové útvary

    • Kontakty – jejich zápis lze provádět tužkou

    • Poznámky mající vliv na vzdělávání – dlouhodobé pobyty mimo školu, individuální vzdělávání, výuka dle IVP, datum dodatečného zařazení žáka do třídy

    • Skupiny – pokud probíhá výuka některých předmětů ve skupinách

    • Projekty – název a stručná anotace

    • Podpis učitele

    • Poznámky – organizační a jiné záležitosti týkající se žáků dané třídy

Témata, do kterých materiál patří