market.vyzkum
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Marketingový (neboli MKT) výzkum – 03/2016
Kdo nejčastějí použává výstupy mkt výzkumu?
TOP manažeři a vrcholoví mkt. Manažeři (1,67b.z 5b)
TOP manažeři firmy (+ logicky toto)
Pracovníci řídící výborní procesy ve firmě
Pracovníci logistiky
Vrcholoví mkt. Manažeři (+ logicky toto)
O anketě platí: (2,5b z 5b.)
Se do ní zapojují zejména lidé s větším množstvím volného času (např. důchodci, studenti, ženy na MD) (+ asi toto)
Příkladem může být anketa na ulici, na web.str., FB, spolužáci, kamarádi, vyplňto apod.
Výběr vzniká v rámci možnosti a ochoty subjektů odpovědět (+ asi toto)
Představuje nereprezentativní techniku, která je oblíbená pro svou nenáročnost
Výsledky je možné zobecňovat
Mkt výzkum vychoází z metodologie a synergií vědních disciplín: 5b
Marketingu, teorie řízení, change managementu, psychologie, sociologie, ekonomie, statistiky, informatiky
Klíčovými prvky systému výzkumu trhu jsou: 5b
Spotřebitel, uživatel, zákazník, kupující, výrobek, služba a prostředí (konkurence, ekonomika, technic. rozvoj trendy…)
Rekurzivní zkoumání v rámci mkt. Výzkumu je založeno na: 5b.
Hledání příčinné kauzality důsledků projevujících se s určitým časovým odstupem po vzniku podnětu
Mkt. Výzkum dotazováním je založen na: 5b.
Zadávání otázek respondentům a vyhodnocování odpovědí
Jakou metodu mkt. výzkumu použijeme,chceme – li sledovat jednorázově jeden konkrétní parametr tržního prostředí? 5b.
Metodu ad-hoc
Systém CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) je v mkt. Výzkumu využíván v případě, že: 5b.
lze spojit telefonické dotazování s využitím počítačových sítí
Co můžeme říci o kvótním výběru?
Zastoupení všech skupin „jako v populaci“ je jeho největší nevýhodou
Mezi jeho výhody patří zastoupení všech skupin „jako v populaci“
Mezi jeho nevýhody patří náročnost při volbě správných charakteristik a proporcí
Jedná se o výběr kombinací důležitých charakteristik (pohlaví, věk, vzdělání a jiné) v populaci a jeho proporční rozdělení 1,67 z 5b.
Používá se výhradně za použití PAPI
Deskriptivní mkt. výzkum je orientován na: 5b.
Popis a identifikaci konkrétního zkoumaného jevu. Neptá se po příčinách, ale jen konstatuje zjištěná fakta
Co je cílem monitorovacího mkt. výzkumu? 5b.
Cílem je získávat a zpracovávat inf. o vnějším makroprostředí a mikroprostředí, někdy i o vnitřním prostředí organizace
Explorativní mkt. Výzkum je fokusován na: 5b.
Nalezení účelu mkt. výzkumu. Na základě explorativního výzkumu se vysvětluje vzniklý „problém“ nebo „problematická situace“ třeba např. dramatický pokles tržeb, změna poptávkové křivky, změna chování zákazníků k produktu nebo producentovi, změna reputace apod.
Sekundární data interní jsou: 5b.
Finanční plány a rozpočty