Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




spotřební chování

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (283.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Mezi fáze tradičního pohledu na životní cyklus rodiny v marketingu patří …

  • životní cyklus rodiny je střídání určitých etap, kterými život rodiny většinou prochází

  • klasický, tradiční pohled na životní cyklus rodiny vymezuje etapy na základě kombinace stáří rodičů, výskyt a stáří dětí a pracovní aktivity rodičů

  • obvykle jde o fáze :

  • mladí lidé

  • mladá manželství ještě bez dětí

  • plné hnízdo I – mladí manželé s dětmi pod 6 let

  • plné hnízdo II – mladí manželé s dětmi nad 6 let

  • plné hnízdo III – středně staří manželé s dětmi

  • prázdné hnízdo I – rodiny (manželé) již bez dětí, ekonomicky aktivní

  • prázdné hnízdo II – rodiny (manželé) bez dětí, ekonomicky neaktivní

  • starší osamělí lidé

  1. Mezi hlavní 4 instituce učení se kultuře patří: (str.19)

    • Rodina

    • Škola

    • Media

    • Církev

  2. Mezi osobní predispozice spotřebitele z hlediska spotřebního chování se řadí (str.19)

    • sociálně-demografické rysy (věk, pohlaví, vzdělání, velikost rodiny, příjem, bydliště, majetek atd.)

    • fyzické já (vzhled – jak vypadá, jak je zdravý atd.)

    • psychické dispozice (vnímání, učení, postoje, motivace, osobnost atd.)

  3. Mezi prvky sémiotické analýzy z hlediska marketingu patří: (str.31)

    • prvkem sémiotické analýzy jsou znaky a znakové systémy (soustavy)

    • sémiotická analýza v podstatě pojednává o způsobu, jakým je v textech konstruován význam; taktéž je vhodným prostředkem analýzy k posuzování jak grafických, tak textových mediálních obsahů, umožňuje popsat proces tvorby významů, což zahrnuje přehlednou cestu k interpretaci, respektive k jedné z mnoha možných interpretací;

    • silnou stránkou sémiotické analýzy je její schopnost odkrývat hloubkový význam textů a prezentovat tak jejich nesamozřejmost

      • rozhodnutí o rysu, vlastnosti produktu, který má být symbolicky podpořen

      • hledání symbolů, které jsou schopny takovou vlastnost vyjádřit

      • výběr nejvhodnějšího symbolu z daných alternativ

      • spojování vybraného symbolu s produktem

      • přenášení významu ze symbolu na vnímání produktu

      • výrobek nebo značka se mohou stát i samy symbolem s daným významem

  4. Modifikace modelu Podnět – černá skříňka – odezva spočívá: (str.7,8)

    • ve sledování vazeb mezi PODNĚTY A REAKCEMI a snahu se je poznat a vysvětlit pohledem uvnitř černé skříňky spotřebitele

    • v rámci „černé skříňky“ sledujeme interakci PREDISPOZIC A KUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ

    • ve sledování, jak marketingové a další PODNĚTY působí na chování spotřebitele

    • sledování jak různé situační vlivy (prostředí) působí na rozhodovací process

    • ne vždy se při kupním rozhodování objevují v plném rozsahu všechny fáze, rozlišujeme:

    • úplné kupní rozhodování – s významným zastoupením všech jeho fází

    • omezené kupní rozhodování – se zřetelnou redukcí aktivit spotřebitele v některé z jeho fází (např. nenastává téměř hledání informací)

    • prosté opakování kupního rozhodnutí – rozhodování se omezuje jen na některé parametry nákupu (kdy, kolik)

  5. Princip uzavřenosti: (str.87,220)

    • vyjadřuje tendence dokončovat neúplné obrazce, podněty

    • patří mezi ZÁKONY VNÍMÁNÍ

    • jeden z principů organizace vjemů

  6. První fází kupního rozhodování spotřebitele je: (str.118)

    • rozpoznání problému – okamžik uvědomění si rozdílu mezi očekávaným a současným stavem

    • vznik jako změna současného stavu

    • vznik jako zvýšení úrovně požadovaného stavu

  7. Přenos z generace na generaci jako rys kultury: (str.19)

    • mají relativně největší míru SETRVAČNOSTI ve svém působení na spotřební chování

    • souvisí s RETROMARKETINGEM

    • tradice, návraty (výrobkových kategorií, značek, retromódy, oživení), připomínky (nostalgie)

  8. Při segmentaci trhu patří mezi popisná kritéria: (str.171-185)

    • tradiční:

    • demografická – věk, pohlaví, velikost rodiny (domácnosti), životní cyklus rodiny (domácnosti), rodinný stav, vzdělání,

    • etnografická – kultura, subkultura (národnost, rasa, některé další subkultury)

    • fyziografická – fyziografická kritéria a proměnné zdravotního stavu)

    • geografická – území, hustota osídlení, mobilita, geodemografie, další geografické proměnné (klima, přírodní zdroje a jejich kvalita, kvalita ovzduší, morfologie …)

      • netradiční:

    • sociální třídy v širším slova smyslu

    • životní styl psychografická segmentace

    • osobnost

  9. Psychologické modely využívají i pro vysvětlení spotřebního chování: (str.7)

    • snaží se vysvětlit spotřební chování jako důsledek psychických procesů

    • sledují především psychickou podmíněnost spotřebního chování (např. jak spotřebitel vnímá vnější podněty, učí se spotřebnímu chování, jak se v jeho spotřebních projevech promítají hlouběji ukryté motivy apod.)

    • chování spotřebitele se sleduje na základě schématu:

Témata, do kterých materiál patří