spotřební chování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Spotřební chování dětí v porovnání s předchozími dětskými generacemi odráží: 5/5
Vyšší informovanost
Dřívejší dospívání
Spotřební predispozice mohou být: 5/5
Sociální (+ Kulturní, osobní, psychické)
Smíšené
Transpoziční
Konkurenceschopné
Variantní
Spotřební predispozice vyjadřují: 5/5
Rámcové předurčení spotřebitele k určitému spotřebnímu jednání
Spotřební chování nižších sociálních tříd odráží: 5/5
Vyšší sledování televize
Častější rodinné nakupování
Kolektivní sporty
Rybyření
Více času věnují nakupování
Subkulturu v marketingu chápeme jako: 5/5
Určitým kulturními prvky se odlišující skupinu existující jako identifikovatelný segment uvnitř dané společnosti
Superego je výrazem: 5/5
Psychoanalýzy
3. fází procesu segmentace trhu je:
Odkrytí segmentů 5/5
Tvarování je termínem:
Postupu odkrývání segmentů 5/5
Operantního podmiňování 2,5/5
V marketingově využitelné segmentaci trhu nemohou chybět:
1) Kritéria demografická
2) Kritéria vymezující
V rámci „body image“ se rozlišují tyto hlavní prvky: 5/5
Vnímání fyziologický rysů
Vnímání tvaru těla
Zdobení těla
Vnímaní hmotnosti
Vnímá zdravotního stavu
Vlastní průběh vnímání NEzahrnuje: 5/5
Postoje
Učení
Vliv kulturních diferencí na spotřební chování je největší: 5/5
V případě potravin
Výrobek nemůžeme kulturně lokalizovat: 5/5
Ponákupním chováním
Můžeme: jménem, provedením (formováním) obalem, reklamou, umístěním
Výstupní fází procesu segmentace trhu je: 5/5
Rozvoj profilu segmentů
Vývoj jazyka je příkladem:
Vnitřní kulturní změny 2,5/5
Zákon blízkosti:
Sjednocené různé materiály z primátu – vypracované otázky dle učebnice: (doplnění výše uvedených otázek)
Disjunktivní pravidlo ve třetí fázi kupního rozhodovacího procesu (str.125)
spotřebitel má u nejvýznamnějšího kritéria jistou minimální hranici, kterou musí vybraná varianta splňovat
přijatelné varianty tuto hranici překonávají a vybírá se ta alternativa, která ji překoná nejvíce
Do černé skříňky spotřebitele patří (str.8)
vzájemné působení spotřebních predispozic k určitému jednání, situačních vlivů a konkrétního kupního rozhodování
první 3 fáze rozhodovacího procesu:
rozpoznání problému
hledání informací
hodnocení a výběr z variant
spotřební predispozice (viz černá skříňka spotřebitele):
kulturní
sociální
osobní (sociálně demografické rysy, fyzické já, psychické dispozice)
spotřební predispozice
kulturní predispozice
sociální predispozice
osobní predispozice
psychické predispozice
kupní rozhodování
Druhá fáze kupního rozhodování spotřebitele (str.119)
hledání informací: vnitřní – z paměti spotřebitele / vnější – ze svého okolí
Jaké determinanty působí na průběh vnímání spotřebitele (str.84)
předchozí znalost
orientace spotřebitele
situace
kognitivní styl
očekávání
zaujetí
způsob organizace a kategorizace vnímání
Kupní rozhodovací proces (str. 143,117)
Popisuje průběh postupné narůstání rozhodnutí koupit výrobek nebo službu
V nejobecnější poloze prochází 5 fázemi
Rozpoznání problému
Hledání informací
Hodnocení zjištěných variant
Nákupní fáze
Podkupní chování
Druhá fáze kupního rozhodování spotřebitele … hledání informací
Masový marketing : (str.154)
marketing, kdy se nerozlišuje mezi zákazníky
marketing, kdy se celému trhu nabízí stejným způsobem jeden produkt
uplatňuje se v souvislosti s masovou poptávkou
Přístup k trhu, při kterém se celému trhu nabízí jedním marketingovým mixem jeden produkt (nerozlišuje se mezi zákazníky) – komodity- cukr, brambory…
lze použít například při zavádění výrazné inovace s velkou potenciální poptávkou
spolu s výrobkově diferencovaným marketingem patří k tržně nediferencovanému marketing
Mezi fáze tradičního pohledu na životní cyklus rodiny v marketingu (ne)patří (str.51)