spotřební chování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Mezi faktory posilujícími nákupní disonanci patří …
nerozhodnost spotřebitele
velká dobrovolnost koupě
Mezi fáze životního cyklu rodiny paří (str.51)
mladí lidé
mladá manželství ještě bez dětí
plné hnízdo I – mladí manželé s dětmi pod 6 let
plné hnízdo II – mladí manželé s dětmi nad 6 let
plné hnízdo III – středně staří manželé s dětmi
prázdné hnízdo I – rodiny (manželé) již bez dětí, ekonomicky aktivní
prázdné hnízdo II – rodiny (manželé) bez dětí, ekonomicky neaktivní
starší osamělí lidé
Mezi hlavní problémy se symboly v marketingu patří (str.223,225)
nepochopení symbolu
jiný význam
záměna ikony za symbol
záměna symbolu za ikonu
vliv kontextu uvnitř sdělení
forma zpracování
diferencující schopnost symbolu
upíří efekt
Mezi hlavní etapy cíleného marketingu patří (str.155)
etapa – segmentace trhu (market segmentation)
etapa – tržní zacílení (market targeting)
etapa – způsob zaměření (target positioning)
Mezi hlavní měřítka homogenity kultury z marketingového pohledu (ne)patří: (str.20)
jazyk
náboženství
etnika
klima
geografie
instituce a politický systém
sociální uspořádání
Mezi kategorie spotřebitelů podle přijímání nových produktů patří: (str.139)
Inovátoři – kupují výrobek jako první
rychle přijímající (early adopters) – nekupují sice jako první ale jsou velmi otevření inovacím
rychlá většina (early majority)– mají nové výrobky rádi, ale jsou opatrnější
pomalá většina (late majority)– kupují novinky, až když je má hodně lidí
opozdilci (laggards)– kupují, až když mají novinku téměř všichni
nepřijmuvší – prostě ne
Mezi možné přístupy při obraně vůči fámám: (str.71)
mlčení – „hlava v písku“
okamžité, věcné, odborné a experty podpořené vyvrácení fámy
dementi (nejriskantnější přístup vyvolávající bumerangový efekt)
přenést negativní informace z fámy na jinou adresu
změna negativní fámy na pozitivní
obrátit pozornost na jiné prvky než z fámy
změnit obsah fámy
předcházet fámám (nejlepší metoda)
Mezi podmínky existence sociální skupiny ve vlastním smyslu patří (str.48)
existence společné komunikační sítě
společná činnost
společný cíl
diferenciace rolí a pozic
systém norem a hodnot
systém sankcí
vědomost příslušnosti ke skupině
vědomost skupinové odlišnosti
Mezi příčinná vymezující kritéria patří (str.163-167)
Očekávané užitky / hodnoty
Jejich společným jmenovatelem je otázka „proč“
důvody užívání
očekávaná hodnota (benefit segmentation) – citlivost na kvalitu, cenu a sociální efekt
vnímaná hodnota
postoje k značkám a produktu
příležitost jako segmentační proměnná
Mezi psychografická kritéria segmentace trhu patří (str.181)
životní styl
osobnost
někdy se obě polohy propojují do jednoho komplexního typologického pohledu
Mezi sociální agregáty patří (str.47)