spotřební chování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
DEF = prostorové seskupení lidí ve stejném čase
náhodné sociální agregáty (lidé na pláži)
davy – agregáty se společným tématem
pasivní (posluchači koncertu)
aktivní (divácké)
útočné (fronty)
únikové
získávací (při nákupních horečkách)
expresivní (demonstrace)
Mezi spotřební zvyky patří (str.24)
mediální zvyky (sledování médií, témat, formátu a reklamy)
nákupní zvyky (nákupní kritéria, kde nakupujeme, kdo nakupuje, jak často se nakupuje)
spotřební zvyky spojené s produktem - potravní zvyky (národní kuchyně)
Mezi tradiční kritéria segmentace trhu se řadí (str.171)
Nazývají se tradiční, protože vstoupila do segmentací nejdříve -> kritéria:
Demografická
Etnografická
Fyziografická
Geografická
Mezi významné zdroje učení se spotřební kultuře patří (str.19)
hlavní (instituce): vzdělání (škola), rodiče (rodina), náboženství (kostel), média
další: národnost, povolání, jazyk, etnikum, sociální třída
Model Podnět – Odezva z pohledu marketingu tvoří (str.7)
sleduje, jak marketingové podněty spolu s podněty dalšími působí na chování spotřebitele
Pozorování a popsání toho, jak spotřebitel reaguje na určité vnější podněty
Nákupní skupiny jsou (str.54,219)
lidé, kteří SPOLEČNĚ nakupují (rodina)
primární skupiny
podstatnou složkou situačního sociálního prostředí při vlastním nákupu
Nespokojenost s výrobkem ve fázi nákupního chování s sebou nese (str.130)
faktory posilující nespokojenost :
více rovnocenných alternativ
nemožnost vyzkoušet výrobek
dobrovolnost koupě (spotřebitel nemá na vybranou, s daným nákupem se smířil)
necitlivý přístup k nástrojům podpory prodeje
malá informovanost o výrobku
osobnost spotřebitele
skupiny negativních vlivů :
změna značky / odchod (přepnutí, brandswitching)
diskriminace
záporné ústní vyjádření – „slovo z úst“
Podněty v modelu Podnět – Odezva (ne)obsahují (str.12)
jak polohu prvků totálního (komplexního) výrobku, tak prvky marketingového mixu (ceny a jejich změny, distribuční cesta, jednání distributorů, reklamní podněty a marketingová komunikace)
Požadavek heterogenity segmentu se týká (str.157)
segmenty navzájem mezi sebou jsou naopak svými tržními projevy na daném trhu zřetelně odlišné – segmenty jsou zřetelně heterogenní
co největší diference (odlišnost) vztahu k produktu mezi členy segmentu
Požadavek homogenity segmentu se týká (str.157)
zákazníci, spotřebitelé uvnitř segmentu jsou si co nejvíce podobní svými tržními projevy na daném trhu – segmenty jsou co nejvíce homogenní -> co nejmenší diference (odlišnost) vztahu k produktu mezi členy segmentu
Pro kupní chování snižující disonanci je typické (str.135)
Tabulka 5.3. druhy kupního rozhodovacího procesu podle H. Assaela
vysoké zaujetí
malé rozdíly mezi alternativami (variantami)