Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




spotřební chování

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (283.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

DEF = prostorové seskupení lidí ve stejném čase

  • náhodné sociální agregáty (lidé na pláži)

  • davy – agregáty se společným tématem

  • pasivní (posluchači koncertu)

  • aktivní (divácké)

  • útočné (fronty)

  • únikové

  • získávací (při nákupních horečkách)

  • expresivní (demonstrace)

  1. Mezi spotřební zvyky patří (str.24)

    • mediální zvyky (sledování médií, témat, formátu a reklamy)

    • nákupní zvyky (nákupní kritéria, kde nakupujeme, kdo nakupuje, jak často se nakupuje)

    • spotřební zvyky spojené s produktem - potravní zvyky (národní kuchyně)

  2. Mezi tradiční kritéria segmentace trhu se řadí (str.171)

Nazývají se tradiční, protože vstoupila do segmentací nejdříve -> kritéria:

  • Demografická

  • Etnografická

  • Fyziografická

  • Geografická

  1. Mezi významné zdroje učení se spotřební kultuře patří (str.19)

    • hlavní (instituce): vzdělání (škola), rodiče (rodina), náboženství (kostel), média

    • další: národnost, povolání, jazyk, etnikum, sociální třída

  2. Model Podnět – Odezva z pohledu marketingu tvoří (str.7)

    • sleduje, jak marketingové podněty spolu s podněty dalšími působí na chování spotřebitele

      • Pozorování a popsání toho, jak spotřebitel reaguje na určité vnější podněty

  3. Nákupní skupiny jsou (str.54,219)

    • lidé, kteří SPOLEČNĚ nakupují (rodina)

    • primární skupiny

    • podstatnou složkou situačního sociálního prostředí při vlastním nákupu

  4. Nespokojenost s výrobkem ve fázi nákupního chování s sebou nese (str.130)

    • faktory posilující nespokojenost :

    • více rovnocenných alternativ

    • nemožnost vyzkoušet výrobek

    • dobrovolnost koupě (spotřebitel nemá na vybranou, s daným nákupem se smířil)

    • necitlivý přístup k nástrojům podpory prodeje

    • malá informovanost o výrobku

    • osobnost spotřebitele

    • skupiny negativních vlivů :

    • změna značky / odchod (přepnutí, brandswitching)

    • diskriminace

    • záporné ústní vyjádření – „slovo z úst“

  5. Podněty v modelu Podnět – Odezva (ne)obsahují (str.12)

    • jak polohu prvků totálního (komplexního) výrobku, tak prvky marketingového mixu (ceny a jejich změny, distribuční cesta, jednání distributorů, reklamní podněty a marketingová komunikace)

  6. Požadavek heterogenity segmentu se týká (str.157)

    • segmenty navzájem mezi sebou jsou naopak svými tržními projevy na daném trhu zřetelně odlišné – segmenty jsou zřetelně heterogenní

    • co největší diference (odlišnost) vztahu k produktu mezi členy segmentu

  7. Požadavek homogenity segmentu se týká (str.157)

    • zákazníci, spotřebitelé uvnitř segmentu jsou si co nejvíce podobní svými tržními projevy na daném trhu – segmenty jsou co nejvíce homogenní -> co nejmenší diference (odlišnost) vztahu k produktu mezi členy segmentu

  8. Pro kupní chování snižující disonanci je typické (str.135)

Tabulka 5.3. druhy kupního rozhodovacího procesu podle H. Assaela

  • vysoké zaujetí

  • malé rozdíly mezi alternativami (variantami)

Témata, do kterých materiál patří