Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

Prezentační desatero

  1. Kontrola vzhledu

  2. Postoj, umístění v prostoru

  3. Vědomé dýchání

  4. Nezačínat s projevem okamžitě

  5. Zpětná vazba

  6. Cílený pohyb a gestika

  7. Pomůcky

  8. Stylistická působivost

  9. Artikulace, vhodné tempo

  10. Hlasová působivost

Nejčastější chyby:

• Příchod bez očního kontaktu, absence očního kontaktu při hovoru s publikem - nepřijímání zpětné vazby

• Tichý hlas, nedbalá výslovnost

• Slovní vata (tiky)

• Přehnaná nebo strnulá neverbální komunikace

• Přešlapovaní řečníka, bezcílné chození

• Monotónnost

• Slangové výrazy, odborné výrazy

• Projevy rozpaků a nelibosti

• Neomlouvat se za nedostatky

• Do závěru nevkládat nová fakta Jak nemá vypadat prezentace:

Zvládání stresu

Připravenost, energie pro mozek – dýchání, hroznový cukr, voda, oční kontakt, potřeba pohybu, pozitivní postoj, duševní příprava – promítání si situace dopředu, bariéra (řečnický pult, materiály)3 – bodový systém, silný stisk

3. přednáška

Druhy komunikace

Verbální komunikace

Paralingvistika

Formy mezilidské komunikace

Intrapersonální komunikace – vnitřní monolog nebo dialog

Interpersonální komunikace – mezi dvěma osobami, i když může být přítomno více lidí

Komunikace v malé skupině – více komunikátorů

Masová komunikace – komunikátor sděluje informace širšímu auditoriu

Mezikulturní komunikace – mezi příslušníky různých kultur

Druhy komunikace

Záměrná a nezáměrná komunikace

Determinují do jaké míry je plněn záměr komunikace.

Záměrná komunikace:

- komunikátor má pod kontrolou to co komunikuje,

- používá komunikační vzorce vzhledem na jeho komunikační záměr

Nezáměrná komunikace:

- způsob komunikace komunikátorem neodpovídá jeho původním úmyslům (ovlivnění šumem, trémou, emocemi apod.)

Vědomá a nevědomá komunikace

Determinují do jaké míry si komunikátor uvědomuje obsah a způsob toho – co komunikuje.

Vědomá komunikace:

- komunikátor si je vědom co říká a jakým způsobem,

- může, ale taky nemusí naplňovat komunikační záměr,

- vědomá a záměrná komunikace se do určité míry překrývají.

Nevědomá komunikace:

- komunikátor nemá pod vědomou kontrolou svoji komunikaci úplně, nebo jen některé její složky,

- význam nevědomé komunikace se do určité míry překrývá s významem nezáměrné komunikace.

Kognitivní a afektivní komunikace

Determinují do jaké míry si komunikátor využívá logickou nebo emocionální stránku komunikace.

Kognitivní komunikace:

- logická, racionální, smysluplná, konstruktivní komunikace,

- využívá logické argumenty, racionalitu.

Afektivní komunikace:

- komunikace prostřednictvím emočních projevů,

- působení na city.

Druhy komunikace

Přímá a zprostředkovaná komunikace

Přímá komunikace:

- sdělení je komunikováno přímo bez použití média.

Zprostředkovaná komunikace:

- komuniké je přenášeno od komunikátora prostřednictvím média (rozhas, televize, telefon, fax apod.).

Témata, do kterých materiál patří