Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Diplomova_prace_-_financovani_regionalniho_skolstvi

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (5.25 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Výčet právních předpisů není zdaleka úplný, jsou uvedeny pouze právní předpisy, které mají bezprostřední vliv na financování regionálního školství. Podstatná část školské legislativy má podzákonný charakter a nepřímo ovlivňuje také financování školství, vyhlášky, vztahující se k jednotlivým druhům škol a školských zařízení, které vymezují organizaci a fungování druhů škol (např. stanovují počty žáků ve třídách):

  • Vyhláška MŠMT č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.

  • Vyhláška MŠMT č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů.

  • Vyhláška MŠMT č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů.

  • Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů.

  • Vyhláška MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.

1.2 Vzdělávání

Vzdělávání je jeden ze základních pojmů pedagogické vědy a rozumíme jím celý vzdělávací proces, jak jsem již uvedla v úvodu, nejedná se pouze o proces získávání vědomostí a znalostí, ale také o proces socializace. Mezi základní zásady, na kterých je proces vzdělávání založen, patří rovnost vzdělávacích příležitostí pro každého jednotlivce a respektování vzdělávacích potřeb jednotlivců při vzdělávání.7 Školský zákon na několika místech zdůrazňuje úsilí o zabezpečení přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami a také zákaz diskriminace, pokud jde o přístup ke vzdělávání. Cílem vzdělávání není pouze získání znalostí a vědomostí, ale také výchovné působení na jedince, na rozvoj jeho klíčových dovedností a jeho vhodná socializace.

Dle § 25 školského zákona se vzdělávání může uskutečňovat v 5-ti základních formách:

  • denní - je povinné u základního vzdělávání, výuka probíhá 5 dní v týdnu

  • večerní – probíhá zpravidla v odpoledních a večerních hodinách, 10 – 18 hodin týdně

  • dálkové – samostatné studium s možnými konzultacemi, 200 – 220 konzultačních hodin ve školním roce

  • distanční – samostatné studium s využitím informačních technologií a možnými individuálními konzultacemi

  • kombinované – střídání denní a jiné formy studia.

Vzdělání dosažené ve všech formách vzdělávání je rovnocenné a délka dálkového, večerního, distančního nebo kombinovaného vzdělávání může výt nejvýše o 1 rok delší než doba vzdělávání v denní formě.

Obsah vzdělávání regionálního školství určují vzdělávací programy, tzv. kurikulární dokumenty:

Témata, do kterých materiál patří