Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Okruhy ke zkoušce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (417.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.


FORMA SBĚRU INFORMACÍ OD PARTNERŮ:

• zpracovat dotazníky včetně definic a vysvětlivek

• vyplnit dotazníky informacemi o vlastní firmě

• získat výměnou vyplněné dotazníky od partnerů

Zásady jednání s partnerem (dle kodexu benchmarkingu):
. Předem poskytněte program jednání (agendu).
. Buďte profesionální, otevření, zdvořilí a dochvilní.
. Představte všechny přítomné a vysvětlete, proč se účastní jednání.
. Dodržujte sjednaný program jednání.
. Používejte jazyk, který je univerzální a ne vlastní žargon
Přesvědčte se, zda žádná strana nesdílí chráněné info
Nabídka reciproční návštěvy
Ukončení dle harmonogramu, poděkování

V ZÁVĚRU 3. ETAPY:

− vytvoříme databázi s hodnocením vlastní firmy

− uložíme inf. získané z dotazníků od partnerů

− shromáždíme inf. o partnerech z cizích zdrojů

− zkontrolujeme a ověříme všechny informace

ZÁSADA: Vždy začít u vlastní firmy

4

4. Analýza informací – formulace výsledků srovnávání a možností zlepšení.

1. Třídění a organizace inf.
2. Kvalitativní kontrola inf.
3. Zahrnutí vlivu nesrovnatelných faktorů
4. Zjištění výkonnostních rozdílů
5. Zpracování závěrečné zprávy
6. Zpracování analýz „vyrábět, nebo koupit“ – nebylo by výhodnější využít outsourcing?


5. Realizace návrhů na zdokonalení struktury a fungování firmy.
Doporučení formulovaná ve zprávě slouží jako podklad pro vrcholové vedení společnosti při aktualizaci strategie na
příští období. Při rozhodnutí o realizaci navrhovaných změn by měl být do realizačního týmu zapojen benchmarkingový
tým.

Competitive inteligence CI (konkurenční zpravodajství) Systematický proces získávání a analyzování veřejně dostupných informací o konkurentech k zajištění firemního učení,
zlepšení, odlišení a konkurenčního zaměření na podniky, trhy a zákazníky.

Strategické zpravodajství, zpravodajství o konkurentech, tržní a technologické zpravodajství

BSC definice, struktura, 4 oblasti BSC= ukazatelový systém, který měří budoucí strategickou výkonnost podniku, musí být propojen na strategické řízení.
Úkolem je přetransformovat vize a strategie do konkrétních cílů, ukazatelů a opatření, které zajistí realizaci strategie
v rámci operativního řízení.

4 základní oblasti:

• Finance

• Obchod (Zákazníci a trhy)

• Hlavní interní procesy

• Potenciály rozvoje (Učení se a růst)


Znaky ukazatelového systému BSC:

1. ukazatele vychází ze strategických cílů
2. méně je více – měříme malý počet klíčových veličin
3. vyváženost ukazatelového systému (ukazatele hybných sil i výkonové, externí i interní)
4. ukazatele musí být vytvořeny pro všechny organizační úrovně
5. ukazatel. systém se musí měnit se změnami vnějších podmínek a strategie.


3 základní metodické principy BSC
Tvorba BSC založena na:

Témata, do kterých materiál patří