Okruhy ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
FORMA SBĚRU INFORMACÍ OD PARTNERŮ:
• zpracovat dotazníky včetně definic a vysvětlivek
• vyplnit dotazníky informacemi o vlastní firmě
• získat výměnou vyplněné dotazníky od partnerů
Zásady jednání s partnerem (dle kodexu benchmarkingu):
. Předem poskytněte program jednání (agendu).
. Buďte profesionální, otevření, zdvořilí a dochvilní.
. Představte všechny přítomné a vysvětlete, proč se účastní jednání.
. Dodržujte sjednaný program jednání.
. Používejte jazyk, který je univerzální a ne vlastní žargon
Přesvědčte se, zda žádná strana nesdílí chráněné info
Nabídka reciproční návštěvy
Ukončení dle harmonogramu, poděkování
V ZÁVĚRU 3. ETAPY:
− vytvoříme databázi s hodnocením vlastní firmy
− uložíme inf. získané z dotazníků od partnerů
− shromáždíme inf. o partnerech z cizích zdrojů
− zkontrolujeme a ověříme všechny informace
ZÁSADA: Vždy začít u vlastní firmy
4
4. Analýza informací – formulace výsledků srovnávání a možností zlepšení.
1. Třídění a organizace inf.
2. Kvalitativní kontrola inf.
3. Zahrnutí vlivu nesrovnatelných faktorů
4. Zjištění výkonnostních rozdílů
5. Zpracování závěrečné zprávy
6. Zpracování analýz „vyrábět, nebo koupit“ – nebylo by výhodnější využít outsourcing?
5. Realizace návrhů na zdokonalení struktury a fungování firmy.
Doporučení formulovaná ve zprávě slouží jako podklad pro vrcholové vedení společnosti při aktualizaci strategie na
příští období. Při rozhodnutí o realizaci navrhovaných změn by měl být do realizačního týmu zapojen benchmarkingový
tým.
Competitive inteligence CI (konkurenční zpravodajství) Systematický proces získávání a analyzování veřejně dostupných informací o konkurentech k zajištění firemního učení,
zlepšení, odlišení a konkurenčního zaměření na podniky, trhy a zákazníky.
Strategické zpravodajství, zpravodajství o konkurentech, tržní a technologické zpravodajství
BSC definice, struktura, 4 oblasti BSC= ukazatelový systém, který měří budoucí strategickou výkonnost podniku, musí být propojen na strategické řízení.
Úkolem je přetransformovat vize a strategie do konkrétních cílů, ukazatelů a opatření, které zajistí realizaci strategie
v rámci operativního řízení.
4 základní oblasti:
• Finance
• Obchod (Zákazníci a trhy)
• Hlavní interní procesy
• Potenciály rozvoje (Učení se a růst)
Znaky ukazatelového systému BSC:
1. ukazatele vychází ze strategických cílů
2. méně je více – měříme malý počet klíčových veličin
3. vyváženost ukazatelového systému (ukazatele hybných sil i výkonové, externí i interní)
4. ukazatele musí být vytvořeny pro všechny organizační úrovně
5. ukazatel. systém se musí měnit se změnami vnějších podmínek a strategie.
3 základní metodické principy BSC
Tvorba BSC založena na: