Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Okruhy ke zkoušce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (417.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Model ATP

Modernější alternativa CAPM, re = bezrizikový výnos + tržní riziko*prémie za riziko

prémie za riziko= oček. výnosnost – bezrizikový výnos

Stavebnicový model MPO

re = bezrizikový výnos + r velikosti podniku + podnikatelské r + r fin. stability + r fin. struktury


Hodnota pro zákazníka Hodnota = vlastnosti výrobku/služby + image podniku + vztahy se zákazníky
Vlastnosti výrobku nebo služby: funkčnost, jakost, cena, doba reakce

6

Zákaznický přístup, ISZ Strategie ↑ obchodní výkonnosti podniku →max. uspokojování potřeba zákazníků s cílem dosažení jejich max
spokojenosti.

Výsledkové ukazatele:

• Tržní podíl

• Věrnost

• Spokojenost = klíčový ukazatel

• Akvizice nových zák

• Rentabilita zák


Měření tržních podílů Základ = identifikace cílových segmentů, trhů a zákazníků= práce marketingu → nelze uspokojit celý trh

Měření věrnosti zákazníků Věrní zákazníci jsou nejziskovější, věrnost souvisí se spokojeností, je tvrdým faktorem, je exaktně měřitelná. Problém
v oblasti spotřebního zboží – např. obch. řetězce

Měření akvizice nových zákazníků Problém v oblasti spotřebního zboží, přesnost závislá na výši nákladů. V oblasti dl. Spotřeby a investic bez problémů.

Měření rentability zákazníků Náš spokojený zákazník musí být i rentabilní.
Ukazatel: marže z prodeje zákazníka, závislost na cenách, kt. akceptuje
Problém: měření nákladů prodeje nákladů prodeje na konkrétního zákazníka

Měření spokojenosti zákazníků Ukazatel: Index spokojenosti zákazníků (ISZ). Syntetický ukazatel zahrnující výsledky měření tvrdých a měkkých
faktorů.

1. Prověření identifikace a klasifikace zákazníků.
2. Opatření měkkých dat o spokojenosti zákazníků.

Měkká data – přání, mínění a pocity zákazníků.
MĚŘENÍ – dotazníky, telefonické rozhovory, zájmové skupiny.


3. Soustředění tvrdých dat.

Měkká data – co zákazníci cítí, myslí, říkají.
Tvrdá data – co zákazníci dělají.
Za tvrdá data vždy považujeme tržní podíl a věrnost zákazníka.
Zpravidla je doplňujeme i počtem reklamací a podílem nových zákazníků.

4. Vyhodnocení ISZ.
ISZ – syntetický ukazatel. Pravidla pro syntézu ISZ:

• z 50 – 60 % založen na tvrdých ukazatelích,

• z 40 – 50 % založen na měkkých ukazatelích,

7

- provádět pravidelné opakované hodnocení
- hodnocení musí být přístupné a srozumitelné pro všechny zaměstnance.

Proces a klasifikace procesu Proces je soubor vzájemně souvisejících nebo působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy.

Klasifikace dle významu pro podnik:

Hlavní (klíčové) procesy = výsledkem je produkce výstupů pro externího zákazníka, jedná se o hlavní náplň

práce podniku

Řídící procesy = průřezové procesy, které udržují společnost konsolidovanou a řiditelnou
Podpůrné procesy = zajišťují produkt či službu pro hlavní proces nebo zákazníka. Tento produkt je možno

Témata, do kterých materiál patří