Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Okruhy ke zkoušce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (417.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Náklady = měřítko výkonnosti a konkurenceschopnosti


Měření produktivity na provozní proces
Ukazatele produktivity jsou vždy poměr mezi výstupem (výkonem) a určitým druhem vynaložených zdrojů.

Příklady: lety za den, obrat (přidaná hodnota) na pracovníka, počet ks z 1 tuny materiálu


Poprodejní servis a služby Vhodné ukazatele pro měření:

• Doba odezva na požadavek zákazníka

• Počet reklamací na práci servisu

• Průměrná cena opravy

Metoda ABC Je to metoda měření nákladů,

která se v současné době zavádí v praxi našich podniků. Metoda ABC umožňuje

podnikům vytvořit systém měření nákladů jednotlivých provozních procesů. Takto určené náklady jsou
významným ukazatelem pro měření výkonnosti provozního procesu.

Zdroje rozvoje podniku

• Zaměstnanci, jejich znalosti, inovační schopnosti a kreativita

• Schopnosti informačního systému

• Zvládnuté technologie, systém managementu

• Spolupráce mezi podnikatelskými subjekty – úroveň rozvoje aliancí


Zaměstnanci a jejich cíle, ISP
Ukazatele pro měření zaměstnaneckých cílů:

• Výsledkové

o Spokojenost, věrnost a produktivita zaměstnanců (tyto 3 nejdůležitější)
o

Výsledky podniku

• Hybné síly

o

Rekvalifikace zaměstnanců

o Schopnosti IS
o

Pracovní klima

VÝSLEDKOVÉ UKAZATELE
BSC respektuje 3D management = zohlednění požadavků všech zájmových skupin.
Metodicky problematické je měření spokojenosti zaměstnanců – hodnotíme syntetickým indexem spokojenosti
zaměstnanců ISP (podobně jako spokojenost zákazníků)

Měření ISP, postup:

1. Roztřídíme zaměstnance do skupin se společnými požadavky
2. Zjišťujeme měkká data o spokojenosti

Témata dotazníků: Způsob odměňování, prac. zatížení, klima, přístup k info, ztotožnění
s rozhodnutími vedoucích, podpora tvořivosti a iniciativy, komunikace, bezpečnost práce

3. Tvrdé ukazatele spokojenosti: hodnota fluktuace kl. zamců, nemocnosti, počat žádostí o přeložení,

pracovní úrazy

4. Vyhodnocení ISP – postup podobně jako u ISZ, u ISP větší váha měkkých dat. Nutno sjednotit metodiku.

9

Měření věrnosti zaměstnanců Vychází z tvrdých dat – fluktuace klíčových zamců,

Měření produktivity zaměstnanců Vychází z tvrdých dat

– produktivita z obratu
– Produktivita z přidané hodnoty


UKAZATELE HYBNÝCH SIL
Rekvalifikace zaměstnanců • Strategická rekvalifikace – klíčoví zamci – potřeba vysoké úrovně nových strateg. schopností a dovedností

Masivní rekvalifikace – masivní obnova dovedností u velké části zamců

Zlepšení kompetencí – větší/menší část zamců vyžaduje zlepšení klíčových dovedností


Ukazatel: Poměr pokrytí klíčových prac. míst

Problémy: specifikace klíčových prac. míst a požadované kvalifikace

Schopnosti IS Ukazatel: % pokrytí informačních potřeb klíčových prac. míst
Problémy: specifikace inform. potřeb, specifikace klíčových prac. míst, chybí zpětná vazba

Témata, do kterých materiál patří