Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Vypracované otázky a odpovědi

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1001.52 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Graf:

Barometrický oligopol - Model s barometrickou firmou předpokládá měnící se firmu v pozici cenového vůdce. Taková firma uskutečňuje jako první cenové změny a plní pro ostatní firmy úlohu jakéhosi barometru tržních podmínek. Zda ostatní firmy v odvětví její strategii budou nebo nebudou následovat, záleží na tom, jak dalece tato strategie odráží tržní podmínky společné pro ostatní firmy.

  1. Nashova rovnováha

  2. Definujte Nashovu rovnováhu a dominantní firmu, grafy.

Každá firma dělá to nejlepší, co může dělat, přičemž konkurenti také dělají to, co je pro ně nejlepší. Je to výsledek rozhodnutí firem, který je nenutí měnit jejich chování.

Nashova rovnováha je stav, kdy žádný z hráčů nemůže jednostranným krokem zlepšit svoji situaci. Firma A dělá to, co je pro ni nejlepší v závislosti na činnosti firmy B. Firma B dělá to, co je pro ni nejlepší v závislosti na činnosti firmy A.

Dominantní strategie – dominantní firma dělá, co je pro ni nejlepší bez ohledu na činnost firmy B nebo bez ohledu na činnost A.

  1. Stackelber. model. – viz výše

  2. Jaké jsou druhy oligopolu a specifikovat u každého situaci na trhu. - to chtěl vedet, jak se rozdělí produkce - v jakém poměru, zda jsou symetrické, asymetrické.

Kartel – smluvní oligopol

Cournotův model

Stackelbrgův model

Oligopol s cenovým vůdcem

Model se zalomenou poptávkovou křivkou – předpokládáme, že firmy vyrábějí diferenciovaný produkt. Základem je myšlenka, že pokud jedna z firem oligopolu sníží cenu, učiní tak i ostatní firmy, pokud ale jedna přejde ke zvýšení ostatní ji nenásledují

Obrázek:

Jestliže konkurenti nenásledují změnu ceny, potom každé zvýšení ceny vede ke ztrátě většího počtu spotřebitelů a každé snížení ceny k získávání většího počtu spotřebitelů.

Modely založené na teorii her

  1. Stackelberguv model – pro duopol,nakresli graf,matematicky závislosti, co kdyby se firmy chovali COURNOTovski naivně?

  2. Definujte Nashovu rovnováhu, dominantní strategii. Jaký je mezi nimi vztah? Uveďte na příkladu. (Zde pozor, ten příklad chce, aby vyjadřoval ten vztah mezi nimi a ne obecně Nashovu rovnováhu)

  3. Definujte Nashovu rovnováhu, definuj dominantní strategii. Jaký je mezi nimi vztah? Dokumentujte na praktickém příkladu.

  4. Napište předpoklady nebo podmínky při, kterých se aplikuje teorie her.

pracuje s matem.modely ekonom.subjektu a jejich strategii, k ziskani urciteho cile. Z moznych vlastnich postupu a z poznanych nebo predpokl. postupu protihracu se hleda optimalni postup.

Ekonomicke hry:1)kooperativní=moznosti firem uzavrit mezi sebou dohodu, hry opakovane tezi ze zkusenosti predchozich kol

2)nekooperativni = nemoznost firem mezi senou uzavrit mezi sebou dohodu , modely zalozene na t.her zobrazuji jednodusene strategicke situace.

Hra obsahuje:1)hrace =ucastniky hry, rozhoduje o volbe strategii, dva hraci A a B.

Témata, do kterých materiál patří