prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- nositel nabídky cestovního ruchu
- okolí CR
• ekonomické
• politické (mír jako nevyhnutelná podmínka CR)
• sociální
• technicko-technologické
• ekologické (šetrný CR)
2
Subjekt
3
Účastníci CR
Objekt CR - vše, co se může stát cílem změny místa pobytu účastníka CR
- tvoří ho:
• primární nabídka
o
přírodní potenciál
o
kulturně-historický potenciál
o
kulturně-společenské akce
• sekundární nabídka
o základní infrastruktura cestovního ruchu
o
doplňková infrastruktura cestovního ruchu
o
všeobecná infrastruktura
TRH CR - oblast ekonomiky, kde dochází ke směně zboží a služeb mezi jednotlivými ekonomickými subjekty,
je to vzájemný vztah mezi nabídkou, poptávkou a cenou
- možnosti pro vymezení trhu CR:
• prostorový aspekt
• časový aspekt (sezonně)
• věcný aspekt (produktově)
• personální aspekt (socioekonomicky)
• tržní formy (kvantitativně)
- specifika trhu vyplývají především:
• z charakteru potřeb uspokojovaných CR
• z charakteru služeb CR
• z prostorového a často časového oddělení nabídky a poptávky
• z výrazné závislosti CR na rozsahu, struktuře a rozložení volného času
- specifika trhu:
• různorodost a mnohostrannost
• vysoká míra závislosti na přírodních a kulturně historických atraktivitách
• místní vázanost atraktivit
• opačný pohyb než na trhu zboží – spotřebitel se přemisťuje
• služby CR (a každé jiné) jsou pomíjivé a nelze je skladovat („tady a teď“)
• založený na využívání volného času a zážitcích
• místní i časové oddělení poptávky, nabídky a spotřeby
• spotřebitel za peníze nejprve dostává příslib k uspokojení svých potřeb
• vysoká míra sezónnosti (rok, týden)
• velká míra ovlivnění mimoekonomickými faktory (počasí, války)