prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• výrazný mezinárodní charakter
- dělení trhu:
• prostorové
o místní
o regionální
o národní
o mezinárodní
o
světový
• časové
4
o
celoroční
o sezónní
o mimosezónní
o
víkendový…
• mikroekonomického
o agregátní
o
dílčí
o individuální
Subjekty trhu CR
• kupující
o
účastníci CR, uspokojují si svoje potřeby
• prodávající
o
podniky, firmy, jednotlivci prodávající služby a zboží potřebné k zabezpečení CR
• specifické postavení
o
zprostředkovatelské subjekty
▪ vystupují jako prodávající i kupující (konsolidace ucelených produktů CR)
▪ nakupují ubytovací, stravovací, dopravní a pojišťovací aktivity a prodávám
zájezd do Španělska
▪ usnadňují vztahy mezi místně a časově oddělenou poptávkou a nabídkou
Objekty trhu CR
• hmotné a nehmotné statky, které se stávají předmětem koupě a prodeje
• služby
o
rozhodující součást trhu CR
• zboží
o
spíše doplňkové
• volné statky
o charakteristické pro trh CR
o
nejsou přímým výsledkem ekonomické činnosti, ale jsou hlavním motivem účasti na
CR
o
užitečné a volně přístupné statky
o
na trhu CR nevystupují přímo, ale prostřednictvím služeb
- objekty vystupují na trhu CR:
• jednotlivě – ubytovací, stravovací, přeprava…
• v ucelených komplexech – zájezd, lázeňský pobyt
Faktory ovlivňující trh CR
• politické a bezpečnostní
• ekonomické
• demografické
• technicko-technologické
• sociální
• ekologické
NABÍDKA V CR - souhrn zboží a služeb, který chtějí prodávající realizovat na trhu za určitou cenu
- souhrn všech komponentů nutných k realizaci účasti na CR a k naplnění očekávaných efektů
- předmět nabídky = objekty trhu CR
- 2 základní části nabídky: