prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• výrazný mezinárodní charakter
- dělení trhu:
• prostorové
o  místní 
o  regionální 
o  národní 
o  mezinárodní 
o 
světový
• časové
4
o
celoroční
o  sezónní 
o  mimosezónní 
o 
víkendový…
• mikroekonomického
o  agregátní 
o 
dílčí
o individuální
Subjekty trhu CR
• kupující
o
účastníci CR, uspokojují si svoje potřeby
• prodávající
o
podniky, firmy, jednotlivci prodávající služby a zboží potřebné k zabezpečení CR
• specifické postavení
o
zprostředkovatelské subjekty
▪  vystupují jako prodávající i kupující (konsolidace ucelených produktů CR) 
▪  nakupují ubytovací, stravovací, dopravní a pojišťovací aktivity a prodávám 
zájezd do Španělska
▪ usnadňují vztahy mezi místně a časově oddělenou poptávkou a nabídkou
Objekty trhu CR
• hmotné a nehmotné statky, které se stávají předmětem koupě a prodeje
• služby
o
rozhodující součást trhu CR
• zboží
o
spíše doplňkové
• volné statky
o  charakteristické pro trh CR 
o 
nejsou přímým výsledkem ekonomické činnosti, ale jsou hlavním motivem účasti na 
CR 
o
užitečné a volně přístupné statky
o
na trhu CR nevystupují přímo, ale prostřednictvím služeb
- objekty vystupují na trhu CR:
• jednotlivě – ubytovací, stravovací, přeprava…
• v ucelených komplexech – zájezd, lázeňský pobyt
Faktory ovlivňující trh CR
• politické a bezpečnostní
• ekonomické
• demografické
• technicko-technologické
• sociální
• ekologické
NABÍDKA V CR - souhrn zboží a služeb, který chtějí prodávající realizovat na trhu za určitou cenu 
- souhrn všech komponentů nutných k realizaci účasti na CR a k naplnění očekávaných efektů 
- předmět nabídky = objekty trhu CR 
- 2 základní části nabídky: 
