prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• komoditní
• firemní
• cílového místa CR
• regionální
• celostátní
• mezinárodní a světová
Specifika nabídky v CR
• různorodost a mnohostrannost
• komplexita produktu
• nutnost vzájemné spolupráce a propojenosti poskytovatelů služeb CR
• nabídka – malá pružnost (elasticita)
• sezónní charakter
• nutnost vysoké pohotovosti nabídky k výkonům
• podmíněna lidským faktorem
• výrazný aspekt programového vybavení
Lidské potřeby
- existenční potřeby - jako předpoklad života: potrava, oděv, bydlení
- kulturní potřeby - slouží duchovnímu obohacení: vzdělávání, umění,
- luxusní potřeby - vznikají z nadbytku: dovolená, druhé byty, kožichy, klenoty, kaviár, sekt
6
Rastr potřeb
Dělení potřeb v CR - potřeby, jejichž uspokojení je vlastním cílem účasti na CR – motivační, primární
- potřeby, jejichž uspokojení podmiňuje a zprostředkovává realizaci předchozích potřeb – realizační,
sekundární
- potřeby – biologické, společenské, viz Maslowova pyramida
- potřeby – individuální, skupinové
- potřeby – výrobní, nevýrobní
Specifické potřeby v CR - potřeba klidu, relaxace, obnovy psychických a fyzických sil
- potřeba změny prostředí
- potřeba změny životního stylu a společenských konvencí
- potřeba komunikace a společenských kontaktů
- potřeba poznávání
CR – větší význam na uspokojování potřeb - okruh potřeb uspokojovaných CR se posunuje v hierarchii důležitosti pro lidi stále výše
- roste fond volného času a jeho aktivnější využívání
- zhoršující se ŽP v místech bydliště
- změna prostředí (mimo práci, mimo znečištěné město…)
- rostoucí stupeň poznání lidí, rostoucí uvědomění
- CR se stává vědomě uznávaným nástrojem kompenzace negativních vlivů civilizačního vývoje
Základní potřeby účastníka CR – ubytování - bezpečnost těla, života a statků, ochrana před nepřízní počasí, spánek, hygiena, koupání, praní a
čištění šatstva, čtení, psaní, přijímání návštěv, telekomunikační spojení prostřednictvím telefonu,
dálnopisu, televize, rádia, internetu.