prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• komoditní
• firemní
• cílového místa CR
• regionální
• celostátní
• mezinárodní a světová
Specifika nabídky v CR
• různorodost a mnohostrannost
• komplexita produktu
• nutnost vzájemné spolupráce a propojenosti poskytovatelů služeb CR
• nabídka – malá pružnost (elasticita)
• sezónní charakter
• nutnost vysoké pohotovosti nabídky k výkonům
• podmíněna lidským faktorem
• výrazný aspekt programového vybavení
Lidské potřeby 
- existenční potřeby - jako předpoklad života: potrava, oděv, bydlení 
- kulturní potřeby - slouží duchovnímu obohacení: vzdělávání, umění,  
- luxusní potřeby - vznikají z nadbytku: dovolená, druhé byty, kožichy, klenoty, kaviár, sekt 
 
 
6
 
 
 
 
Rastr potřeb 
Dělení potřeb v CR - potřeby, jejichž uspokojení je vlastním cílem účasti na CR – motivační, primární 
- potřeby, jejichž uspokojení podmiňuje a zprostředkovává realizaci předchozích potřeb  – realizační, 
sekundární 
- potřeby – biologické, společenské, viz Maslowova pyramida 
- potřeby – individuální, skupinové 
- potřeby – výrobní, nevýrobní 
 
Specifické potřeby v CR - potřeba klidu, relaxace, obnovy psychických a fyzických sil 
- potřeba změny prostředí 
- potřeba změny životního stylu a společenských konvencí 
- potřeba komunikace a společenských kontaktů 
- potřeba poznávání 
CR – větší význam na uspokojování potřeb - okruh potřeb uspokojovaných CR se posunuje v hierarchii důležitosti pro lidi stále výše 
- roste fond volného času a jeho aktivnější využívání 
- zhoršující se ŽP v místech bydliště 
- změna prostředí (mimo práci, mimo znečištěné město…) 
- rostoucí stupeň poznání lidí, rostoucí uvědomění 
- CR se stává vědomě uznávaným nástrojem kompenzace negativních vlivů civilizačního vývoje 
Základní potřeby účastníka CR – ubytování -  bezpečnost  těla,  života  a  statků,  ochrana  před  nepřízní  počasí,  spánek,  hygiena,  koupání,  praní  a 
čištění  šatstva,  čtení,  psaní,  přijímání  návštěv,  telekomunikační  spojení  prostřednictvím  telefonu, 
dálnopisu, televize, rádia, internetu. 
