Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.01 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Průvodce studiem

Podnikové vzdělávání, nověji firemní vzdělávání se stalo a stále je jednou z domén andragogického působení. Zde se projevuje význam vzdělávání dospělých jako předpokladem pro produktivitu firmy.

11.1_Podnikové vzdělávání

Následující text je výstřižkem ze studijních skript, zde máme příležitost seznámit s tím, jak může vypadat tištěný distanční text (viz Šerák, Dvořáková, 2009, s. 76).

11.1.1_Obsah podnikového vzdělávání

Podnikové vzdělávání zahrnuje následující oblasti:

  • přípravu pracovníků k výkonu pracovní činnosti;

  • periodické vzdělávání;

  • prohlubování kvalifikace;

  • zvyšování kvalifikace;

  • rekvalifikace;

  • manažerské vzdělávání;

  • motivační rozvojové aktivity;

11.1.2_Přínosy podnikového vzdělávání

11.2_Kvalifikace

KVALIFIKACE: je soustava schopností, vědomostí, dovedností, návyků a zkušeností potřebných k získání oficiálně potvrzené způsobilosti k výkonu určité činnosti (Palán, 2004);

11.3_Kompetenční model

Na úvod je možné si říci, že 2 lidé (zaměstnanci) mají stejný popis práce (aby byl popis práce možný realizovat je zapotřebí určitý soubor kompetencí neboli kompetenční model), avšak každý z nich (každý ze zaměstnanců) dělá to, co má dělat (popis práce) jiným způsobem (způsob závisí naúrovni rozvoje jejich kompetencí).

Můžeme si to obrazně představit jako práci včel v rámci snášení medu do včelího plástu.

KOMPETENČNÍ MODEL

  • je soubor kompetencí, které jsou nezbytné pro nějakou činnost (např. řízení organizace);

  • obsahuje tedy jednotlivé kompetence, které jsou vybrané ze všech možných kompetencí auspořádané podle nějakého klíče;

  • reprezentuje, jak (jakými procesy a jakým přístupem k práci) a čím (se kterými vstupy a předpoklady) lze dosáhnout určitého měřitelného výsledku (výkonu);

  • lze také říci, že jde o most mezi podnikovou strategií a personální strategií;

  • jelikož je kompetenční model poměrně statickým a popisným nástrojem, je možné ho rozpracovat do tzv. matice kompetencí;

MATICE KOMPETENCÍ

  • dává do souvislostí požadavky a možnosti, tj.:

  • horizontálně je členěna podle úloh (které je potřeba vykonat) a vertikálně podlekompetencí (které jsou k tomu nezbytné);

  • jde o matku matic neboli o tzv. "babici způsobnou"

Kompetenční model - obsahuje rozpracované charakteristiky kompetencí a projevy chování;

Matice kompetencí - umožňuje určit a definovat úrovně rozvoje;

11.4_Metody získávání kvalifikací a rozvoje kompetencí v podnikovém vzdělávání

Uvedené znázorňuje obrázek (podle Plamínek - Fišer, 2005, s. 151)

  • Téma 12_Distanční vzdělávání a e-learning

Cíle

  • Charakterizovat distanční vzdělávání.

  • Charakterizovat e-learning.

  • Uvést 2 principy distančního vzdělávání.

  • Vyjmenovat 2 výhody a 2 nevýhody e-learningu.

  • Vlastními slovy popsat distanční text coby tištěnou studijní oporu.

  • Vyjmenovat 6 ikon typických pro distanční vzdělávání.

Témata, do kterých materiál patří