PSYCHOLOGIE
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Sociální klima třídy je ovlivněno sociální jevy, jako jsou soc. klima školy a soc. klima
učitelského sboru
Tvoří : Žáci navštěvující třídu, Skupiny žáků, Učitelé učící ve třídě
Utváří se při vyučování i o přestávkách, na výletech i na akcích
Optimální klima třídy je pozitivní, uvolněné, produktivní
Vliv má také- vybavení třídy, Pomůcky, účast žáků na úpravě třídy, počet žáků ve třídy a
poměr dívek a chlapců
Sociální klima školy
Ustálené postupy vnímání, prožívání, hodnocení a reagování všech aktérů v rámci
školy (žáci, učitelé, rodiče, nepedagogický personál) na to, co se ve škole (sociální i
fyzikální prostor) právě odehrává nebo se má v budoucnu odehrát. Důležité je
zahrnutí všech osob, které se školou přicházejí do styku
Přístupy k osobnosti dítěte a dospívajícího
Neklást příliš vysoké, ani příliš nízké požadavky (zohlednit věk dítěte)
Dbát na jejich dodržování, kontrola
Postupně s věkem by se měly požadavky mírně zvyšovat
Dítě lépe příjme požadavek kladený laskavě a od člověka jehož má rádo (potřeba
bezpečí)
Optimální situace – stejné požadavky rodiny i školy, při konfliktu požadavků vzniká
zátěžová situace pro dítě
Příliš vysoké požadavky
Znevýhodnění dítěte, bude mít komplexy, pocit méněcennosti, rezignace, ztráta
sebedůvěry
Příliš nízké požadavky
Dítě se nenaučí zvládnout překážky a plnit povinnosti
Nenaučí se ovládat impulsivní chování a reagování, omezit se v něčem