PSYCHOLOGIE
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
jejich osobnosti a dovednosti být samostatným v učení i životě, schopnosti svéprávně
a zodpovědně žít ve společnosti
Musí být založena na vzájemných dobrých vztazích úzkého partnerství, ve kterém
budou uznávány rozdílné úlohy a úhly pohledu a respektovány odlišné názory
Projevy participace
Rodiče se podílí na rozhodovacích procesech- tzn. rodiče jsou vtaženi do diskusí a úvah o
školních otázkách, které vedou k potřebným rozhodnutím, jsou včas informováni o všem
nezbytném
Rodiče se podílí na vyučování- jsou informováni o obsahu, cílech, metodách a formách
vyučování, jsou zváni k návštěvám vyučování
Rodiče se podílí na výchovných procesech- soustavný dialog týkající se chování žáků,
jejich hodnotové orientace a postojů k učení, k učitelům, ke spolužákům
Rodiče se podílejí na mimoškolních akcích- např. ve škole vystupují při různých
slavnostech, výstavách, účastní se školních výletů, podílejí se na vedení pracovních a
zájmových kroužků
Práva rodičů
právo volby školy
právo určit účast na hodinách náboženství
právo na přiměřené informace prostřednictvím školy
právo na sdělení školních norem a školního řádu
právo na spoluvytváření tzv. školního života
Proti těmto právům můžeme postavit povinnosti rodičů, jejichž dodržování v zájmu
žáků může být zaručeno jen v těsné spolupráci s učiteli
Formy spolupráce
mnoho forem vzájemné spolupráce a více možných důvěryhodných opatření
Učitelé a rodiče se mohou spolu radit: