Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Konverzační komunikační styl 

  Umožňuje výměnu informací či názorů 
  Vyjádření postojů, pobavení se, vyjádření sounáležitosti, sebeprosazení 
  Např. diskuse, posezení s přáteli 
  Citové mírně pozitivní nebo neutrální.  
  Ve škole (učitel/žák) nevhodný 

Operativní komunikační styl 

  Vyznačuje se řízením někoho nebo něčeho 
  Umožňuje  uspokojování  běžných  potřeb:  např.  situace  v  zaměstnání,  při  nákupech, 

vyřizování na úřadech apod.  

  Citové projevy jsou neutrální  
  Nejtypičtějším stylem ve škole 

Vyjednávací komunikační styl 

  Dává prostor k vyřešení problému 
  Jedná se o rozdílné postoje a vzájemně se vylučující preference, zájmy, potřeby.  
  Např. smlouvání při nákupu, rozhodování v partnerských vztazích  
  Citové projevy jsou neutrální  
  Pro tento styl ve škole platí stejné pravidlo jako pro konverzační styl, o čem je možné 

ve škole vyjednávat, určí vyšší status, tedy učitel 

Osobní (intimní) komunikační styl 

  Zabezpečuje  uspokojování  základních  lidských  potřeb  (lásky),  obrany  a  reakci  na 

frustrace (útok). 

   Jsou  to  emocionální  projevy,  bytostné  intimní  rozmluvy,  přátelské  empatické 

rozhovory, prudké hádky, střety 

  Citové projevy výrazně pozitivní nebo výrazně negativní 
   I tento styl může ve škole probíhat ve formě empatického rozhovoru 

Komunikační technikyPřesvědčování 

  cíl: dosáhnout změny postoje protistrany

Postup:

  seznámit se s názorem protistrany  nalezení pozitiv na názoru protistrany  objasnění svého názoru  zdůvodnění svého názoru  vyzdvižení výhod protistrany (uvedení konkrétních příkladů, jak to funguje v praxi)  diskuse, zpětná vazba, otázky, nutnost zjistit, zda protistrana rozumí mému názoru  pochválit za snahu o změnu  v případě neúspěchu nevzdávat a po čase zkusit znovu

Témata, do kterých materiál patří