Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Školní věk 

  Již bez agresivních sklonů věnují se škole, kamarádům - především stejného pohlaví 

Vliv časných zkušeností na další socializace jedince V první etapě socializace, tedy v nejranějším období dětství 

  dochází  k  identifikaci  rodičovských  a  sexuálních  rolí  (např.  identifikace  chlapce  s 

otcem a s mužskou rolí, viz Oidipův a Elektřin komplex) 

  v dalším průběhu socializace si jedinec postupně osvojuje určitý systém sociálních rolí 

(např. zvídavý student, způsobný konzument, řidič…) 

  k  těmto  rolím  už  nepřistupuje  bezvýhradně,  ale  alternativně,  tzn.  konfrontuje  je  s 

předchozími zkušenostmi, přizpůsobuje situaci 

Styly výchovného působení Výchovné styly (Kurt Lewin) 

  Autoritativní- klade důraz na poslušnost, nerespektuje potřeby dítěte 
  Liberální-  ponechání  největší  možné  volnosti,  nestanoveny  pravidla  a  cíle,  dítě  je 

středem pozornosti 

  Demokratický- vyžaduje práva i povinnosti dle zralosti jedince (kompromis), vzájemný 

respekt 

34 

Vztahy rodiny a školy Rodina  

  Působí na celou osobnost dítěte 
  Vytváří předpoklady pro školní úspěch dítěte 

Škola 

  Měla by poskytovat podporu při výchově dětí 
  Měla by upozornit na výchovné cíle, možnosti, rozvíjet jejich výchovné možnosti 
  Měli by být seznámeni s rodinným zázemím (především učitel dítěte) 

Cílem 

  Vytvoření partnerského vztahu, založeném na respektu, důvěře a otevřenosti 
  Rodiče a škola jsou nezastupitelnými partnery, rovnocennými 
  Každý má svou funkci a roli a plní své úkoly 

Spolupráce (participace) školy s rodiči 

  Má velký význam 
  Veškerá výchova a vzdělání nemůže být uskutečněna jen školou nebo jen rodiči 
  Základem spolupráce je společná odpovědnost za výchovu a vzdělávání dětí, za rozvoj 

Témata, do kterých materiál patří